Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Barwen

Hei! Jeg fødte i slutten av November ifjor og fikk mensen igjen etter 5-6 uker. Etter tre fire måneder (etter fødselen) startet jeg på Cerazette minipiller og hadde da blødninger i ca en måned i strekk. Etter det forsvant det og jeg hadde ingen blødninger i det hele tatt. Jeg var på sykehuset på 6 ukers kontrollen, tok ultralyd og alt var greit. Vært uten blødninger til nå for 5-6 uker siden. Omtrent på den tiden sluttet jeg å amme og har hatt blødninger i ett siden. Kjenner meg sliten og er lei av disse blødningene nå. Har lagt på meg en del og følt meg oppblåst, så ønsker å slutte på dem. Kan jeg slutte midt i ett brett? Burde jeg få sjekket opp blødningene. Er det pga at jeg sluttet å amme? Hva bør jeg gjøre nå? Setter pris på rask tilbakemelding;) God sommer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331413-cerazette-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror blødningene kan forklares ved at du først nå har fått dine normale hormoner tilbake etter at du sluttet å amme. Cerazette gir slike blødninger hos ca 20% av brukerne. Det gir seg ofte med tiden, men det er ikke garanti. Hvis du ikke ønsker å fortsette med pillen, kan du slutte når som helst, men du burde ha annen prevensjon parat, for eksempel p-pille. Effekten av Cerazette forsvinner med en gang du stopper, også blødningsproblemet. Hvis blødningene fortsetter selv om du stopper behandlingen, bør du etter et par uker søke lege.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...