Gjest mikkelina Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1253112723' post='4212896] Takk. Jeg synes det er lettere og holde motet oppe nå, for nå vet jeg litt mer konkret. Satser på at legen er en hyggelig mann, de fleste jeg har truffet til nå er hyggelige mennesker. Nå jobber jo denne legen også med funksjonelle plager, og livskvalitet, så jeg har stor tro på at vi før eller siden kommer frem til en løsning jeg kan leve med. Også kan man jo lufte seg på DOL, det er godt.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331419-%C3%A5-ikke-miste-motet/page/2/#findComment-2810621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Også kan man jo lufte seg på DOL, det er godt.. :-) Veldig godt! Hadde det ikke vært for internett hadde jeg hatt ett mye mer isolert og negativt ladet hverdag, det er jeg ganske sikker på. Og så blir man "kjent" med masse hyggelige mennesker, lærer nye ting, får og gir kunnskap, og en og annen debatt. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331419-%C3%A5-ikke-miste-motet/page/2/#findComment-2810717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei av smerter og ubehag Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 kjenner meg veldig godt igjen. vi to har jo også hatt tett sms-kontakt så du vet hvem jeg er. jeg har hatt en skikkelig dårlig periode nå psykisk og fysisk. Det er dager hvor jeg blir så enormt fortvilet over plagene mine, og jeg føler en dyp urettferdighet over at nettopp jeg skal få dette her, mens andre skal gå fri. Etter hver operasjon så håper jeg at ting skal fungere. så blir jeg skuffet når jeg forstår at det nok ikke blir så bra som jeg hadde tenkt. Og den skuffelsen er veldig vond å svelge. Det som har nogenlunde fungert for meg er å akseptere at enkelte dager er fryktelige, og tillate meg selv å føle at jeg ikke har noe mot. Følelsen går som regel over igjen etter noen dager og jeg føler meg bedre igjen. det har også hjulpet å være ærlig mot de som har mest med meg å gjøre, jeg vil ikke spille tapper bare for deres skyld. Når jeg har det vondt, så har jeg det vondt. Har du noen interesser/hobbier som kan ta litt fokus vekk fra smerter og ubehag? Jeg opplever at det å være oppslukt av noe kan ta en del av det psykiske fokuset bort. Jeg er forresten litt misunnelig på deg som har fått den kirurgen du har fått på Ahus. Hvis det blir noe mere krøll med meg nå, så vil jeg gjerne ha han jeg også. har snakket med han før, og vet at han er veldig alright og er villig til å ta mine ønsker på alvor. Håper han skal bli på Ahus og ikke er der bare i et vikariat 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331419-%C3%A5-ikke-miste-motet/page/2/#findComment-2863383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 kjenner meg veldig godt igjen. vi to har jo også hatt tett sms-kontakt så du vet hvem jeg er. jeg har hatt en skikkelig dårlig periode nå psykisk og fysisk. Det er dager hvor jeg blir så enormt fortvilet over plagene mine, og jeg føler en dyp urettferdighet over at nettopp jeg skal få dette her, mens andre skal gå fri. Etter hver operasjon så håper jeg at ting skal fungere. så blir jeg skuffet når jeg forstår at det nok ikke blir så bra som jeg hadde tenkt. Og den skuffelsen er veldig vond å svelge. Det som har nogenlunde fungert for meg er å akseptere at enkelte dager er fryktelige, og tillate meg selv å føle at jeg ikke har noe mot. Følelsen går som regel over igjen etter noen dager og jeg føler meg bedre igjen. det har også hjulpet å være ærlig mot de som har mest med meg å gjøre, jeg vil ikke spille tapper bare for deres skyld. Når jeg har det vondt, så har jeg det vondt. Har du noen interesser/hobbier som kan ta litt fokus vekk fra smerter og ubehag? Jeg opplever at det å være oppslukt av noe kan ta en del av det psykiske fokuset bort. Jeg er forresten litt misunnelig på deg som har fått den kirurgen du har fått på Ahus. Hvis det blir noe mere krøll med meg nå, så vil jeg gjerne ha han jeg også. har snakket med han før, og vet at han er veldig alright og er villig til å ta mine ønsker på alvor. Håper han skal bli på Ahus og ikke er der bare i et vikariat Hei ) Jeg er kommet langt jeg fra det desperate innlegget i sommer, heldivis. Eller, jeg venter jo enda, men nå vet jeg jo litt mer hva jeg venter på. Og parallellt har jeg behandlingen på RH, og der passer de godt på meg. Skal innlegges i januar, så har jeg ikke hørt noe fra Ahus da så får vi snakke om det da. Jeg har jo en lege som er begge plasser også. Nå er jeg mer aktiv i den foreningen du vet, og det gjør godt. Jeg har litt studier, det hjelper. Så lytter jeg til kroppen, tar time out når det trengs, ca annenhver dag he he ;o) Men, jeg har innhold. Jeg vet at problemene jeg står ovenfor nå er store, men jeg valgt og ha juleferie nå, og heller starte på ny frisk over nytt år. ) Så jeg har det verre fysisk, men psykisk er jeg bedre nå, jeg har pågangsmot. Jeg håper det løsner for deg snart, at det både fysisk og psykisk faller mer på plass. Du vet, det kommer ofte mange ting på en gang, og da er det mye og takle. Som du sier så er hobbyer o.l viktig, ha noe i livet. Jeg skal nå både være likemann i en forening, og kurses som besøker i en annen. Bare det gjør at jeg føler meg mer nyttig, har innhold i livet. Så det er viktig med noe, enten det er litt jobb, turgåing eller samme hva. Jeg aner forresten ikke om han blir værende eller hva han blir, jeg vet bare at det ønskelig at han er det eneste som skjærer i meg ;o) Det har litt med samarbeid og gjøre også, ting er jo litt komplisert. Håper du slipper og tenke på kirurger igjen! Lykke til fremover, håper virkelig du får det roligere, om jeg skal si det slik. Ja du skjønner hva jeg mener. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331419-%C3%A5-ikke-miste-motet/page/2/#findComment-2863390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.