Gå til innhold

Lang biltur som gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil bli ....

Planlegger å bli gravid neste år, om alt går etter planen så er jeg rundt 6 mnd gravid (pluss/minus)... vi har tenkt å leie feriehus i Danmark sammen med en annen familie, og kjøre dit fra Sunnmøre, det tar ca. 9 timer å kjøre til Oslo, så slapper vi av på båten i ca. 12 timer tror jeg det var? Så tar det ca. 2 timer å kjøre dit vi skal i danmark. Regner med vi tar noen stoppepauser på veien ned til Oslo....

Tror dere dette blir slitsomt for meg? Regner med jeg er ferdig med verste kvalmeperioden til da, for sikkerhetsskyld har jeg sånne armbånd :D

Men får man bekkenplager osv så tidlig? Kan det bli slitsomt å sitte i ro så lenge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331429-lang-biltur-som-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Det er nesten håpløst å planlegge et år i forveien. Graviditet og form er fullstendig uforutsigbart, så om noen synes en tur til Danmark er greit med gravidmage, vil noen andre ikke tenke på en slik tur i det hele tatt. Jeg kastet opp hver eneste dag i alle mine tre svangerskap, og bekkenløsning hadde jeg sånn ca midt i svangerskapet. Med den siste hadde jeg kynnere fra 5 mnd og måtte av den grunn ta det med ro. Hvordan du får det er ikke godt å si. Jeg ville sett an turen ihvertfall. Selve bilturen er etter mitt skjønn intet hinder for å reise noen steder.

Som Onsdag skriver: Håpløst å si noe om. Jeg kan selvsagt gi mine erfaringer, men de er totalt irrelevante for deg. Din graviditet vil være unik for DEG, og hvordan formen din vil være, er vanskelig å si.

Jeg tror jeg heller ville tatt det litt på sparket: Se hvordan formen er, og heller bestille hus i siste liten, dersom du finner at du er i OK form.

Det er nesten håpløst å planlegge et år i forveien. Graviditet og form er fullstendig uforutsigbart, så om noen synes en tur til Danmark er greit med gravidmage, vil noen andre ikke tenke på en slik tur i det hele tatt. Jeg kastet opp hver eneste dag i alle mine tre svangerskap, og bekkenløsning hadde jeg sånn ca midt i svangerskapet. Med den siste hadde jeg kynnere fra 5 mnd og måtte av den grunn ta det med ro. Hvordan du får det er ikke godt å si. Jeg ville sett an turen ihvertfall. Selve bilturen er etter mitt skjønn intet hinder for å reise noen steder.

''Jeg kastet opp hver eneste dag i alle mine tre svangerskap''

Bøyer meg i støvet over at noen med den tilbøyeligheten får tre barn...

''Jeg kastet opp hver eneste dag i alle mine tre svangerskap''

Bøyer meg i støvet over at noen med den tilbøyeligheten får tre barn...

''Bøyer meg i støvet over at noen med den tilbøyeligheten får tre barn...''

Jeg er i det hele tatt TIL fordi noen med den tilbøyeligheten får tre barn;-)

Men tror ikke jeg var akkurat planlagt, da, der jeg kom bare drøye året etter dritten i midten. Uansett spiller ikke det noen rolle så lenge jeg har følt meg velkommen i familien:-)

''Bøyer meg i støvet over at noen med den tilbøyeligheten får tre barn...''

Jeg er i det hele tatt TIL fordi noen med den tilbøyeligheten får tre barn;-)

Men tror ikke jeg var akkurat planlagt, da, der jeg kom bare drøye året etter dritten i midten. Uansett spiller ikke det noen rolle så lenge jeg har følt meg velkommen i familien:-)

''...jeg kom bare drøye året etter dritten i midten''

* LOL *

Faren min er også yngst av tre, to år etter broren. Legen frarådet faktisk svangerskapet, noe som var ganske radikalt på 1920-tallet. Farmor hadde visstnok vært ganske dårlig helsemessig under sine to første.

Men besteforeldrene mine ville ikke gjøre noe umoralsk (man avbrøt ikke svangerskap i utide for 80-90 år siden), og dessuten ønsket de seg så veldig en jente, siden de hadde to sønner fra før...

Annonse

Det er svært individuelt hvordan et svangerskap forløper, men for et såkalt "normalt" svangerskap så er den beste tiden fra 3-6 mnd, da er som regel kvalmen over, trøttheten er ikke så dominerende og magen er ikke så stor.

MEN; disse "normale" svangerskapene vet man jo ikke om man får. Jeg er inne i mitt 3. svangerskap nå og har ikke vært etter boka noen ganger.

Vi har nettopp vært på ferie, kjørte nesten 9 timer i bil fra her vi bor til Stockholm + båt + fornøyelser og aktiviteter noen dager der vi var, og det gikk helt fint. De plagene jeg plages med her hjemme ble ikke forsterket pga turen, heller ikke bedre. Jeg er snart midt i svangerskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...