Gå til innhold

Rusproblematikk vs. en sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke litt forskjell på det å ha et rusproblem vs. det å ha en sykdom? Tenker på "isolerte tilfeller", der man kan snakke om en ren sykdom, og et rent rusproblem (uten sykdom!!!).

For om man har et rusproblem har man vel selv skylda?

Hvilken praktisk betydning dette har? Ingen. Det bare irriterer meg litt at jeg har fått livet mitt ødelagt pga. sykdom, mens andre selv ødelegger livet sitt med rus.

Irriterende med folk som i stedet for å vil slite for å bli til noe, velger å kaste vekk livet på rus.

Videoannonse
Annonse
Gjest rus og psykiske problemer ofte sammenfiltret
Skrevet

Svært mange av dem som har alkoholproblemer, sliter med andre problemer også. For en del har rus vært en form for selvmedisinering. Mange som har rosproblemer og psykiske problemer sliter også med å få et tilpassa behandlingsopplegg, og ikke minst å følge dette.

Istedet for å irritere deg over dem som ruser seg, kan du heller være glad for at du selv ikke valgte den veien.

Gjest Ellipse
Skrevet

Mye sykdom er i bunn og grunn selvforskyldt hvis en skal se sånn på det. Enn om du får diabetes eller hjertesykdom på grunn av kostholdet/overvekten din? Hva med meg som "ruser" meg på mat? Jeg VET innmari vel at det er skadelig, men klarer likefullt ikke å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...