Gjest Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Er det ikke litt forskjell på det å ha et rusproblem vs. det å ha en sykdom? Tenker på "isolerte tilfeller", der man kan snakke om en ren sykdom, og et rent rusproblem (uten sykdom!!!). For om man har et rusproblem har man vel selv skylda? Hvilken praktisk betydning dette har? Ingen. Det bare irriterer meg litt at jeg har fått livet mitt ødelagt pga. sykdom, mens andre selv ødelegger livet sitt med rus. Irriterende med folk som i stedet for å vil slite for å bli til noe, velger å kaste vekk livet på rus. 0 Siter
Gjest rus og psykiske problemer ofte sammenfiltret Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Svært mange av dem som har alkoholproblemer, sliter med andre problemer også. For en del har rus vært en form for selvmedisinering. Mange som har rosproblemer og psykiske problemer sliter også med å få et tilpassa behandlingsopplegg, og ikke minst å følge dette. Istedet for å irritere deg over dem som ruser seg, kan du heller være glad for at du selv ikke valgte den veien. 0 Siter
Gjest Ellipse Skrevet 9. juli 2009 Skrevet 9. juli 2009 Mye sykdom er i bunn og grunn selvforskyldt hvis en skal se sånn på det. Enn om du får diabetes eller hjertesykdom på grunn av kostholdet/overvekten din? Hva med meg som "ruser" meg på mat? Jeg VET innmari vel at det er skadelig, men klarer likefullt ikke å slutte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.