Gå til innhold

Tiltrukket av psykologen

Anbefalte innlegg

Gjest jjjjjjjjjjj

Jeg har et problem...Jeg har gått til en psykolog de siste årene. De siste par årene føler jeg det av og til har ligget en erotisk spenning i lufta når jeg har vært til time. Det er sånn man bare føler, og vet er tilstede, men som er vanskelig å forklare. Vet han har vært tiltrukket av meg fordi han har gitt ganske klare signaler på det, og jeg det samme(ubevisst der og da). Nå har jeg derimot fått helt angst for å gå til han, og har ikke vært der på 1/2 år. Samtidig tenker jeg masse på han, og fantaserer om det ene og det andre.. Ganske patetisk.. Skammer meg på en måte så mye over mine tanker og følelser for han at jeg ikke vil se han i øynene. Samtidig er han psykologen min, og det er jo uansett uaktuelt at noe skal skje, men det gjør det så forvirrende og vanskelig å føle det slik. Samtidig vet jeg ikke om jeg virkelig føler det slik eller om han bare erstatter en følelse jeg savner å ha til en mann. Nå tør jeg /klarer å ikke orde ny time, og han tror sikkert jeg har det bra(vet ikke). Men jeg trenger virkelig noen å snakke med...sliter på mange omeråder i livet, og tenker jeg må få hjelp med det før det går galt.

Noen råd om hva jeg skal gjøre???

Vurderer å bytte psykolog, men føler jeg svikter han på en måte...(vet jeg er skrudd), samtidig tar jeg jo da en sjanse på å komme til en psykolog jeg absolutt ikke har kjemi med, og blir enda mer fortvila pga det, og kanskje angrer... Dessuten er det ikke så mange å velge mellom her jeg bor.

noen som har råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331492-tiltrukket-av-psykologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest illus

Vet ikke om din tilstand gjør at du blir litt fort sex fiksert, særlig da i situasjoner som den du forteller om. Vi er jo omgitt av sex alle veier, så en kan jo bli galen av mindre. Men er denne psykoloken din litt sånn flørtete, eller er det kun deg det handler om ? Har du opplevd noe lignende med andre da ?

Gjest jjjjjjjjjjjjj

Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til å gjøre, men du er ikke den eneste som har falt for psykologen/psykiateren. Det er veldig naturlig at man faller for dem, for hvor ellers treffer man mennesker som er like glødende opptatt av oss som vi selv er?;)

Uff nå føler jeg meg enda mer patetisk;) Men slapper litt mer av på det da, at det er normalt..

men han burde kanskje ikke gitt slike signaler til meg???

Takk;)

Gjest jjjjjjjjjjjjj

Vet ikke om din tilstand gjør at du blir litt fort sex fiksert, særlig da i situasjoner som den du forteller om. Vi er jo omgitt av sex alle veier, så en kan jo bli galen av mindre. Men er denne psykoloken din litt sånn flørtete, eller er det kun deg det handler om ? Har du opplevd noe lignende med andre da ?

Han har vært flørtende ja, blikk osv. Er ikke ofte, men nok til at jeg har lagt meg merke i det. har ikke opplevd noe slikt før. Er også første psykologen jeg har hatt da.. Jeg ga signaler tilbake til han etter jeg merket det fra han, hvis du skjønner... Nå skammer jeg meg bare over det hele.. uff

Gjest illus

Uff nå føler jeg meg enda mer patetisk;) Men slapper litt mer av på det da, at det er normalt..

Takk;)

Nei, hvis han gjør det, så er det ikke bra. Han i tillfelle vite såpass. En vet jo aldri hva som rører seg oppi hodet på dem heller

Annonse

Det er ganske vanlig å bli tiltrukket av terapeuten/psykologen sin. Det er vel ikke så merkelig heller, med all den omsorg og empati som blir rettet mot deg fra denne personen...

På den annen side syns jeg at det er uprofesjonellt av psykologen å sende slike signaler... Jeg mener at det ødelegger terapien, og at terapiforholdet fort blir uklart og forvirrende for pasienten.

Men hvilke signaler er det han har sendt da...?..

marlenexxx27

Det er ikke patetisk å bli tiltrukket av psykologen. Men det er jævla patetisk av en psykolog og sitter der og flørte med en pasient! Gud bedre! Selv om det var diskret og han ikke "gjorde noe", så var det uprofesjonelt og egoistisk. Hvis han er tiltrukket av deg bør han enten holde det for seg selv, eller henvise deg til en annen terapeut hvis han ikke makter å holde seg i skinnet.

Du bør få deg en annen psykolog. Hvis du faktisk har reelle problemer i livet ditt, så trenger du vel en terapeut der disse kommer i fokus? Så kan du unne deg litt livlig fantasering om gammel-psykologen uten at det gjør noe.

Gjest illus

Han har vært flørtende ja, blikk osv. Er ikke ofte, men nok til at jeg har lagt meg merke i det. har ikke opplevd noe slikt før. Er også første psykologen jeg har hatt da.. Jeg ga signaler tilbake til han etter jeg merket det fra han, hvis du skjønner... Nå skammer jeg meg bare over det hele.. uff

Du går der med tillitt til å få hjelp til dine problemer, og det skulle ikke være nødvendig forklare han det. Finn deg heller en kvinnlig psykolog, du kan ikke kaste bort på en som han. Reager sterkt på sånne typer som han, som skal være din behandler, hvis du virkelig oppfatter han slik som du sier.

Gjest Er du sikker

Takk;)

Er du helt sikker på at han sender signaler, og at det ikke bare er du som tolker det slik?

Takk;)

Jeg spissformulerer, men det er mye sannhet i det. Det er ingen skam å falle for behandleren, altså. Det er veldig menneskelig. Du møter et menneske som ser og aksepterer deg med alle dine feil og mangler, og vedkommende er en autoritet dessuten. Selvfølgelig faller mennesker som fluer!

Men er du sikker på at han flørter med deg? Kan det være at du har mistolket ham?

Gjest jjjjjjjjjj

Jeg spissformulerer, men det er mye sannhet i det. Det er ingen skam å falle for behandleren, altså. Det er veldig menneskelig. Du møter et menneske som ser og aksepterer deg med alle dine feil og mangler, og vedkommende er en autoritet dessuten. Selvfølgelig faller mennesker som fluer!

Men er du sikker på at han flørter med deg? Kan det være at du har mistolket ham?

Vet ikke, kanskje det er et forsøk å få opp selvtilliten min på...? Det er enkelte ting som har skjedd det er vasnkelig å mistolke. Derfor er jeg nokså sikker. Vil ikke komme med konkrete eksempler da, men det går mye på blikk (vi sitter ovenfor hverandre i timen). Dessuten er mye veldig diffust... kan godt være jeg har mistolket noe, men som sagt...visse ting..

Uansett, hvordan bør jeg løse dette på en best mulig måte? Bør jeg bare skifte psykolog? jeg har jo samtidig fått mye hjelp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...