Gå til innhold

Kroniske smerter og bruk av "lykkepiller"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en trafikkulykke ble jeg 51% medisinsk invalid med bl.a. en nakkeskade som har ført til kroniske smerter. I tillegg ble jeg følelsesmessig ganske ustabil. Jeg bruker 3 Pinex Forte og 3 x 25mg Sarotex per dag for smertene, og 2 x 20mg Cipramil mot depresjon, og det har jeg brukt i 7 år. Er dette en uheldig og kanskje farlig blanding av medikamenter, og da tenker jeg spesielt på skader av mitt følelsesliv?

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Hjelper de mot smertene dine? Antidepressiva er ofte viktig, for ikke å synke ned i en hengemyr...

Medisinering er til for å være en hjelp i hverdagen, men føler du deg utrygg på din medisiering, så snakk med legen din.

Har selv kroniske smerter, og må leve med smertestillende og antidepressiva, for meg er de et daglig velsignelse/onde, men jeg fungerer ikke uten.

Å ha sterke smerter i tillegg til å bli/være deprimert, er ihvertfall en farlig kombinasjon.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en helt grei medisinering også over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...