Gå til innhold

Masete pasienter

Anbefalte innlegg

Gjest mvh kvinne på 33

For en tid siden skrev du at du ble litt irritert og oppgitt over gjentakende spørsmål. Jeg har jobbet med saken, og kommet frem til flere ting som har vært til hjelp for meg i ettertid også i terapien.

Men jeg ble nok også litt lei meg, fordi jeg siden da har tenkt/følt at om du hadde vært min behandler, ville du kansje gitt meg opp.. Siden du virker som en meget tålmodig person, lurer jeg på om min fremtidlige behandler ville gitt meg opp.. for det er ikke sikkert alle behandlere er like tålmodige? Eller..?

Egentlig burde det ikke spille noen rolle, for du skal ikke være min behandler. Men det er faktisk et godt eks, for jeg er usikker på hvorvidt jeg burde senke skuldrene og ikke stå fullt så mye på,være så krevende og masete liksom. Jeg vil jo ikke at en behandler skal bli lei av meg eller oppleve meg som masete..da blir jeg lei meg og kansje tilogmed trekker meg tilbake.

Har du en kommentar/råd rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331518-masete-pasienter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mvh kvinne på 33

Kommentaren er:

DOL/psykiatri og et behandlingsforhold er to helt ulike "settinger" som ikke kan sammenlignes.

Ok. Takk for svar. Da kan jeg endelig legge det bak meg og gå videre :-)

Ps. Jeg må innrømme at jeg også har lurt på om DU ville gitt meg - har tross alt lært masse av deg (og gjør det fortsatt ved å lese her inne og snappe opp råd gjennom andre). Men slik jeg tolker dine og profiles svar, så ville du ikke det. Derimot har du gitt meg et skikkelig spark bak, hvor du har gitt meg en mulighet til å endre dette, som jeg for min del synes er viktig for min videre terapi og mål. Det er jeg veldig glad for! Om jeg tar feil, håper jeg du korrekterer meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331518-masete-pasienter/#findComment-2776478
Del på andre sider

Gjest mvh kvinne på 33

En må jo gå ut ifra at en behandler som finner en pasient "masete" gir utrykk for det til pasienten slik at denne kan moderere seg og ikke bare kutter kontakten uten å si noen ting.

Dette var veldig godt å høre, profile :-) Takk for svaret/rådet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331518-masete-pasienter/#findComment-2776482
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...