Gå til innhold

Kjæresten får kun orgasme "light"

Anbefalte innlegg

Gjest Nesten der

Hei, Vi er begge 49 år, har det utrolig godt sammen, også seksuelt. Vi har begge noen forhold bak oss, som nødvendigvis blir en slags referanseramme for dette spørsmålet. Kjæresten min er aktiv, initiativrik, frekk og deilig, og vi har mye og god sex. Jeg kan ikke ha det bedre, og hun gir uttrykk for det samme, men likevel har jeg en følelse av at hun savner noe. Det er to saker som jeg bygger denne følelsen på. Det ene er at hun gir uttrykk for at hun nesten kan kjenne litt missunnselse over min orgasme, som hun opplever som så sterk. Det andre er at når hun får orgasme, kjenner jeg knapt de muskelsammentrekningene som jeg har kjent hos andre kvinner. Når jeg f.eks. slikker henne, og har en finger inne i henne, kjenner jeg ikke sammentrekningene som jeg har kjent hos andre når det går for henne.. Jeg antar derfor at hun ikke får "annet enn" klitoris-orgasme, og at hun higer etter å oppleve en enda sterkere orgasme. Hun har samme type orgasme når hun onanerer, hvilket hun gjør ofte og med stor glede :-) Lyder dette som hun ikke får vaginal orgasme? Og er det noe jeg kan gjøre får å hjelpe henne å få det?

Fortsetter under...

Før du begynner å styre med dette må du nesten snakke med henne om dette virkelig er noe hun savner og gjerne vil oppnå, eller om det er noe som foregår kun oppe i ditt hode. Det er ikke alle kvinner som opplever himmelske sammentrekninger i skjeden under orgasme... Hun sier jo hun er meget fornøyd slik dere har det.

Gro Isachsen, Sexolog

Bekkenbunnsmusklene hennes er kanskje for lite trente til at hun kan få kraftigere sammentrekninger enn de du beskriver. Kvinner må trene disse musklene – på lik linje med at vi må trene alle andre muskler i kroppen - for at de skal vedlikeholde spenst og styrke. Mange, glemmer disse musklene - selv de som har trent alle andre deler av kroppen.

Godt trente bekkenbunnsmuskler gjør at kjønnet blir erigert og at skjedeveggene retter seg ut og blir lengre. De samme musklene er viktige for at skjeden skal slutte rundt penis og at det skal bli størst mulig friksjon under samleiet. Med slappe muskler er det mange menn som forteller at samleiet blir en slapp opplevelse fordi de knapt kjenner at penis er i skjeden.

Det er jo nettopp disse musklene som pumper under en orgasme. Jo sterkere muskler, desto kraftigere pumper de under orgasmen. Når musklene er dårlig trente, kjennes både den fysiske og den psykiske delen av orgasmen dårligere for både henne og ham.

Disse musklene er involvert både når kvinner får de vanlige klitorisorgasmene og de sjeldne vaginale orgasmene. Vaginalorgasmer som utløses av stimulering i skjeden er det kun ca. en tredel av alle kvinner som noen ganger får. Har hun trent bekkenbunnsmusklene har hun større sjanse siden de er svært viktige for hvilke orgasmer kvinner kan få, hvor mange orgasmer som utløses og hvor sterkt de kjennes. Dårlig trente bekkenbunnsmuskler fører nettopp til svakere orgasmer. Det er jo disse musklene som trekker seg sammen og slipper opp når vi får orgasmer.

Mange kvinner har lært å bruke bekkenbunnsmusklene bevisst for å pumpe blod til kjønnet og de dermed blir mer svulmete og følsom i kjønnet. Dårlig trente muskler gir mindre blod til kjønnet og dermed mindre ”ereksjon” også for kvinner. Dårlig muskulatur gir også mindre følsomhet og mindre følsom klitoris siden musklene er nerveførende.

Mitt råd til deg er derfor at du oppmutrer henne til å trene bekkenbunnsmusklene.

Gjest Lurer nå jeg på

Bekkenbunnsmusklene hennes er kanskje for lite trente til at hun kan få kraftigere sammentrekninger enn de du beskriver. Kvinner må trene disse musklene – på lik linje med at vi må trene alle andre muskler i kroppen - for at de skal vedlikeholde spenst og styrke. Mange, glemmer disse musklene - selv de som har trent alle andre deler av kroppen.

Godt trente bekkenbunnsmuskler gjør at kjønnet blir erigert og at skjedeveggene retter seg ut og blir lengre. De samme musklene er viktige for at skjeden skal slutte rundt penis og at det skal bli størst mulig friksjon under samleiet. Med slappe muskler er det mange menn som forteller at samleiet blir en slapp opplevelse fordi de knapt kjenner at penis er i skjeden.

Det er jo nettopp disse musklene som pumper under en orgasme. Jo sterkere muskler, desto kraftigere pumper de under orgasmen. Når musklene er dårlig trente, kjennes både den fysiske og den psykiske delen av orgasmen dårligere for både henne og ham.

Disse musklene er involvert både når kvinner får de vanlige klitorisorgasmene og de sjeldne vaginale orgasmene. Vaginalorgasmer som utløses av stimulering i skjeden er det kun ca. en tredel av alle kvinner som noen ganger får. Har hun trent bekkenbunnsmusklene har hun større sjanse siden de er svært viktige for hvilke orgasmer kvinner kan få, hvor mange orgasmer som utløses og hvor sterkt de kjennes. Dårlig trente bekkenbunnsmuskler fører nettopp til svakere orgasmer. Det er jo disse musklene som trekker seg sammen og slipper opp når vi får orgasmer.

Mange kvinner har lært å bruke bekkenbunnsmusklene bevisst for å pumpe blod til kjønnet og de dermed blir mer svulmete og følsom i kjønnet. Dårlig trente muskler gir mindre blod til kjønnet og dermed mindre ”ereksjon” også for kvinner. Dårlig muskulatur gir også mindre følsomhet og mindre følsom klitoris siden musklene er nerveførende.

Mitt råd til deg er derfor at du oppmutrer henne til å trene bekkenbunnsmusklene.

Flott hvordan du forklarer dette, men, hvordan har det seg at orgasmene da er sterke nok ved onani og at det er med partneren de er svakere?

Jeg har det nemmelig slik selv, og kan ikke skjønne at bekkenbunnsmuskulaturen skal svikte med en partner og ikke ved sex alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...