Gå til innhold

Hadde dere reagert på denne psykiateren?

Anbefalte innlegg

Gjest bipjente28
Skrevet

Jeg går i gruppeterapi på en DPS. Siden jeg bare har fastlegen som styrer med medisinene mine så spurte jeg om jeg kunne få en medisinvurdering av en psykiater på DPS'en. jeg lurte blant annet på om det var normalt at jeg gikk på to stykker antidepressiva jeg ville bare ha en second opinion.. Jeg gikk tidligere til en annen psykiater som medisinerte meg, men hun sluttet jeg hos etter en stund pga dårlig kjemi.

denne psykiateren som jeg kom til var tydeligvis motstander av piller, og mente at siden jeg hadde gått i intensiv gruppeterapi så trengte jeg ikke så mye medisiner. så sier han " jeg vet hva slags type du er, bare du synes livet er vanskelig så tar du deg en pille!

jeg ble veldig satt ut. Og veldig lei meg. Om han ville kritisere noen for pillebruken så må vel det være psykiateren og fastlegen som har ordinert dette til meg? Jeg kan jo ikke skrive ut medisiner til meg selv. Jeg kunne forstått det hvis jeg tok valium eller Sobril jevnlig, men det gjør jeg ikke. Jeg går på Cipralex, Efexor Lithium og Seroquel.

Er det min feil at jeg går på mange medisiner? Jeg føler at jeg trenger disse medisinene. Jeg er bipolar 2, og sliter i perioder med sterk PMS og katastrofeangst.

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Det var da en veldig ufølsom psykiatriker...;( Jeg ville tatt det opp med fastlegen og høre hva han har å si til slikt!

Først er man usikker med hensyn til medisiner, vi er jo ikke fagfolk, og når fagfolk uttaler seg så stygt, begynner nab virkelig å lure....

Håper NHD svarer deg. Lykke til og stå på;)

Skrevet

En ting er å være motstander av piller, en annen ting er å si det han sa til deg. Det var uprofesjonelt og frekt spør du meg. Du har ikke satt deg selv på de medisinene, og skal ikke ha ansvaret for det. Han kunne snakket generelt, f.eks. at man ofte blir satt på medisiner for "problemer" som godt kunne vært løst på mer naturlige måter" eller noe slikt. men ikke slik han sa rettet mot deg! Det er feil. Så lenge du føler du har nytte av medisinene, er det det viktigste!

Gjest illus
Skrevet

Så har du de som sier, ja jeg vet at du har det vanskelig, her skal du få noen piller av meg.

Gjest bipjente28
Skrevet

En ting er å være motstander av piller, en annen ting er å si det han sa til deg. Det var uprofesjonelt og frekt spør du meg. Du har ikke satt deg selv på de medisinene, og skal ikke ha ansvaret for det. Han kunne snakket generelt, f.eks. at man ofte blir satt på medisiner for "problemer" som godt kunne vært løst på mer naturlige måter" eller noe slikt. men ikke slik han sa rettet mot deg! Det er feil. Så lenge du føler du har nytte av medisinene, er det det viktigste!

har lurt lenge på hva som ville ha skjedd hvis jeg sa det samme til foreldrene jeg har med å gjøre på institusjonen jeg jobber hvor flere er under barnevernet "jasså, du er en sånn type du, som tar deg en drink hver gang livet blir vanskelig! eller " du er en slik type som prioriterer stoff fremfor barna dine". Jeg hadde vel fått ut poenget mitt, men samarbeidet hadde blitt fullstendig brutt. Og hadde andre hørt hva jeg hadde sagt så hadde jeg vel fått sparken.

spesielt er jeg sjokkert over at en psykiater kan lire ut av seg noe sånt etter knapt å ha hilst på meg. Jeg hadde bare sittet i den stolen et par minutter!: Men kanskje det er nok til å danne seg en oppfatning?

Gjest Ja, jeg hadde reagert på denne psykiateren
Skrevet

Får mer og mer inntrykk av at det finnes en del psykiatere og psykologer der ute som tydeligvis strever mer enn sine pasienter.

Enkelte er jo helt gale! Eller er det sånn at mange blir høye på pæra og urimelig arrogante bare fordi de har en laaang utdannelse bak seg???

Tipper også at de har stooore psykiske vansker selv!

(Bare for å ha det på det tørre: Jeg mener IKKE at NHD går under en slik karakteristikk. Han synes jeg virker veldig fornuftig, rettferdig, menneskelig og omsorgsfull).

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg hadde klaget på denne behandlingen, for slik prater man ikke til mennesker som sliter nok fra før. Det er ikke alle som velger yrke de passer til, får følelsen av at denne psykiateren er en av disse.

Gjest Hoggormen
Skrevet

Det var utrolig uprofesjonell og ufin opptreden spør du meg!

Finn deg en privat psykiater med driftsatale.... Jeg regner ikke med at noen gir deg f.eks. Lithionit uten en god grunn til det!

Det å i seg selv si at man mener terapi er vel så effektivt er greit, men man skal IKKE avspise pasienter man ikke en gang kjenner på en sånn måte. Den psykiateren kunne umulig være så "flink" at han visste hva slags type du er bare etter å ha snakket litt med deg!!!! Blir dugelig sinna når jeg leser sånt. Man kan mene noe, men da får man legge det fram på en helt sakelig, tydelig og nøktern måte.

Gjest bipjente28
Skrevet

Jeg hadde klaget på denne behandlingen, for slik prater man ikke til mennesker som sliter nok fra før. Det er ikke alle som velger yrke de passer til, får følelsen av at denne psykiateren er en av disse.

Jeg kommer nok ingen vei med å klage. Det blir hans ord mot mine. Om jeg skulle klage til en instans pga dette så vil nok han si at han ikke sa det på den måten at han sa at han syntes det var synd at jeg brukte så mye medisiner når mine problemer kunne løses på en helt annen måte etc. Og jeg vil så igjen som den urimelige pasienten. For jeg tror de færreste i systemet ville tro på den psykiatriske pasienten fremfor psykiateren med laaang utdannelse.

Dessuten gidder jeg ikke å klage på han uansett. Han er ikke verdt det. Han ble brukt til en enkel konsultasjon, og det var det. Skulle jeg gått til han fast hadde jeg skiftet behandler etter det møtet der.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Denne psykiateren er totalt useriøs og inkompetent. Det finnes dessverre fortsatt en del slike.

Skrevet

'' jeg vet hva slags type du er, bare du synes livet er vanskelig så tar du deg en pille!''

Et slikt utsagn sier kanskje mest om hva slags type psykiater du har å gjøre med...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...