Gjest guribo Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei. Jeg har i fem år vært plaget av at det "vokser ut" store harde kuler overalt på kroppen. Kulene klør veldig mens de vokser, og blir vonde pga at de sprenger. Disse forsvinner etter ca to - tre dager. Kulene kan bli opptil 20 cm i diameter og er varme og ømme og harde, før de går tilbake igjen. Oftest har jeg kuler i nakken, i hodet og langs ryggraden. Jeg tåler ikke belastning, da oppstår det kuler umiddelbart. Noen ganger går kulene inn i munnen og i svelget. Jeg har sterke antihistaminer liggende i slike tilfeller. Om jeg feks skal bruke hendene i hagearbeide, får jeg kløe, kuler og opphovning av hendene. Jeg får også kuler under føttene når jeg bruker sko som jeg ikke har brukt på en stund. Disse kulene virker immobiliserende på meg, da det blir veldig smertefullt å gå. Jeg har forsøkt å finne ut om det er mat/drikke jeg ikke tåler, uten hell. Mitt yrke er sykepleier i administrativ stilling. Sykdommen her ført til at jeg ikke lengre klarer å arbeide i full stilling. Jeg har vært hos reumatolog pga opphovning av de store leddene i perioder. Blodprøvene er lett forhøyede. (Rheuma-prøver) Dessuten går jeg hos hudspeialist. Har gått der i ca 2 år, og prøvd ut forskjellige medisiner, uten at jeg er blitt bedre. Det jeg nå står på er Zyrtec 10 mg x 2, og Sandimumun Neoral 100 mg x 2. Zyrtec har jeg stått på i 4 år. Sandimmun siden februar i år, uten at jeg er blitt bedre. Er veldig redd for bivirkningene av Sandimmun. Jeg blir mere og mere sliten av dette. Jeg er 58 år, og har vært aktiv og jobbet full stilling i hele mitt yrkesaktive liv. Ingen har til dd kunnet diagnostisere meg. Nå mens jeg sitter og skriver vokser det ut en kul i munnen min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331567-kuler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg forstår godt at dette er en stor belastning for deg og spesielt vanskelig for at ingen kan gi deg noen god grunn til at du får slike kuler. Jeg kan dessverre heller ikke hjelpe deg, men har vanskelig for å se at dette skulle være allergisk betinget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331567-kuler/#findComment-2792065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg vet ikke om du kunne tenke deg å prøve alternativ behandling? Jeg tror iallefall jeg ville forsøkt dette siden det virker som skolemedisin foreløpig ikke har funket. Det kan kanskje være en ubalanse i kroppen din som fører til disse plagene og mange mener ulike alternative behandlinger kan hjelpe kroppen til å hele seg selv. Jeg vet evt ikke hvor du bør starte, men du kunne f.eks. sendt mail til fotsoneterapeut, akupunktør og homeopat for å høre om de tror det er mulig å fikse på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331567-kuler/#findComment-2792070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.