Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest guribo

Hei. Jeg har i fem år vært plaget av at det "vokser ut" store harde kuler overalt på kroppen. Kulene klør veldig mens de vokser, og blir vonde pga at de sprenger. Disse forsvinner etter ca to - tre dager. Kulene kan bli opptil 20 cm i diameter og er varme og ømme og harde, før de går tilbake igjen. Oftest har jeg kuler i nakken, i hodet og langs ryggraden. Jeg tåler ikke belastning, da oppstår det kuler umiddelbart. Noen ganger går kulene inn i munnen og i svelget. Jeg har sterke antihistaminer liggende i slike tilfeller. Om jeg feks skal bruke hendene i hagearbeide, får jeg kløe, kuler og opphovning av hendene. Jeg får også kuler under føttene når jeg bruker sko som jeg ikke har brukt på en stund. Disse kulene virker immobiliserende på meg, da det blir veldig smertefullt å gå. Jeg har forsøkt å finne ut om det er mat/drikke jeg ikke tåler, uten hell. Mitt yrke er sykepleier i administrativ stilling. Sykdommen her ført til at jeg ikke lengre klarer å arbeide i full stilling. Jeg har vært hos reumatolog pga opphovning av de store leddene i perioder. Blodprøvene er lett forhøyede. (Rheuma-prøver) Dessuten går jeg hos hudspeialist. Har gått der i ca 2 år, og prøvd ut forskjellige medisiner, uten at jeg er blitt bedre. Det jeg nå står på er Zyrtec 10 mg x 2, og Sandimumun Neoral 100 mg x 2. Zyrtec har jeg stått på i 4 år. Sandimmun siden februar i år, uten at jeg er blitt bedre. Er veldig redd for bivirkningene av Sandimmun. Jeg blir mere og mere sliten av dette. Jeg er 58 år, og har vært aktiv og jobbet full stilling i hele mitt yrkesaktive liv. Ingen har til dd kunnet diagnostisere meg. Nå mens jeg sitter og skriver vokser det ut en kul i munnen min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331567-kuler/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi

Jeg forstår godt at dette er en stor belastning for deg og spesielt vanskelig for at ingen kan gi deg noen god grunn til at du får slike kuler. Jeg kan dessverre heller ikke hjelpe deg, men har vanskelig for å se at dette skulle være allergisk betinget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331567-kuler/#findComment-2792065
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du kunne tenke deg å prøve alternativ behandling? Jeg tror iallefall jeg ville forsøkt dette siden det virker som skolemedisin foreløpig ikke har funket. Det kan kanskje være en ubalanse i kroppen din som fører til disse plagene og mange mener ulike alternative behandlinger kan hjelpe kroppen til å hele seg selv. Jeg vet evt ikke hvor du bør starte, men du kunne f.eks. sendt mail til fotsoneterapeut, akupunktør og homeopat for å høre om de tror det er mulig å fikse på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331567-kuler/#findComment-2792070
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...