Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg skulle begynne med cipralex siden jeg antagligvis er kronisk depressiv.

Spist tabelettene i 14 dager, og nå fungerer jeg veldig bra.

Virker som om at jeg har fått en kronisk nedregulering av serotonin i systemet. Men hva veit jeg.

Føler at jeg ikke enda kan stole helt på min egen hjerne, men håper at det vil komme seg etterhvert.1.) Kan jeg risikere å bli helt normalisert i hodet igjen NHD ? 2.) Tror du jeg trenger medisiner resten av livet?

Kroppen fungerer normalt igjen. De psykosomatiske smertene er bortevekk. Har opplevd korte øyeblikk med glede. Er evigheter siden sist. Det er liksom ikke lenger smertefullt å bare være tilstede i sitt eget liv ;-)

3.) Pleier effekten av medisinene å avta etterhvert?

kan dårlig min egen sykehistorie i og med at jeg ikke har vært mentalt tilstede på planeten. interessant å oppleve å være i verden, og ikke bare en mekanisk greie som sliter for å overleve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331573-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1.) Kan jeg risikere å bli helt normalisert i hodet igjen NHD ?

S: Ja, det kan du.

2.) Tror du jeg trenger medisiner resten av livet? Kroppen fungerer normalt igjen. De psykosomatiske smertene er bortevekk. Har opplevd korte øyeblikk med glede. Er evigheter siden sist. Det er liksom ikke lenger smertefullt å bare være tilstede i sitt eget liv ;-)

S: Meget langvarig eller livslangt kan jeg ikke svare på. Spør igjen om 5-6 år.

3.) Pleier effekten av medisinene å avta etterhvert?

S: "Pleier" er et vanskelig ord. Hos en del personer ser vi såkalt "fading", og da må en øke dosen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331573-cipralex/#findComment-2777309
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...