Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er lettere skadeskutt; med to ødelagte samboerskap og et ekteskap som har gått i vasket på grunn av forskjell i libido. Mine tidligere kjærester har alltid hatt litt problemer med å henge med, men nå virker det som om jeg har funnet min like.

Hvis man har ofte, og bra sex; der begge tar initiativ et halvt år ut i et forhold; er man da "home safe" og kan anta at begge parter er omtrent på samme planet når det gjelder libido? Eventuelt. at kjemien mellom oss sørger for at det blir action?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331577-sexfrekvens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hvis man har ofte, og bra sex; der begge tar initiativ et halvt år ut i et forhold; er man da "home safe" og kan anta at begge parter er omtrent på samme planet når det gjelder libido? Eventuelt. at kjemien mellom oss sørger for at det blir action?''

Definitivt ikke. Libidoen endrer seg flere ganger for de fleste. Stress, helse, følelser, hormoner og kjemien i hjernen kan forårsake endringer i sexlysten.

Mange har mest lyst de første tre årene av forholdet, når forelskelsesfasen fremdeles er rådende. Etter det kan det dabbe av, spesielt for kvinner.

Jeg tror det i større grad handler om holdninger om man vil sikre seg som best mulig i forhold til sexlivet. En partner som har grunnholdningen at sex er viktig, at det gir ny energi, at det binder en mann og kvinne sammen, at det demper stress og at man fint kan strekke seg litt for å FÅ lyst gir deg gode håp for framtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331577-sexfrekvens/#findComment-2776979
Del på andre sider

''Hvis man har ofte, og bra sex; der begge tar initiativ et halvt år ut i et forhold; er man da "home safe" og kan anta at begge parter er omtrent på samme planet når det gjelder libido? Eventuelt. at kjemien mellom oss sørger for at det blir action?''

Definitivt ikke. Libidoen endrer seg flere ganger for de fleste. Stress, helse, følelser, hormoner og kjemien i hjernen kan forårsake endringer i sexlysten.

Mange har mest lyst de første tre årene av forholdet, når forelskelsesfasen fremdeles er rådende. Etter det kan det dabbe av, spesielt for kvinner.

Jeg tror det i større grad handler om holdninger om man vil sikre seg som best mulig i forhold til sexlivet. En partner som har grunnholdningen at sex er viktig, at det gir ny energi, at det binder en mann og kvinne sammen, at det demper stress og at man fint kan strekke seg litt for å FÅ lyst gir deg gode håp for framtiden.

Takk for en veldig god refleksjon over temaet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331577-sexfrekvens/#findComment-2776982
Del på andre sider

srp1365380487

Riktig observert av Glimtipper.

Jeg vil bare tilføye at dessuten når noe ANNET er galt i forholdet, kan det ødelegge for libidoen, selv om den andre parten ikke har merket problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331577-sexfrekvens/#findComment-2777738
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...