Gå til innhold

Asperger eller sterk sosial angst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, da jeg gikk i behandling for min sosiale angst, fortalte jeg mine tanker om at jeg lurte på om jeg kanskje kunne ha asperger. Min psykolog nærmest lo av det (ikke sånn vond latter altså) og fortalt at det hadde jeg i alle fall ikke. Så det er nok en vesentlig forskjell på det. Akkurat hva det er skal jeg imidlertid ikke begi meg ut på å si noe om.

Tja, da jeg gikk i behandling for min sosiale angst, fortalte jeg mine tanker om at jeg lurte på om jeg kanskje kunne ha asperger. Min psykolog nærmest lo av det (ikke sånn vond latter altså) og fortalt at det hadde jeg i alle fall ikke. Så det er nok en vesentlig forskjell på det. Akkurat hva det er skal jeg imidlertid ikke begi meg ut på å si noe om.

Da burde denne psykologen være litt forsiktig, hvis hun lo etter den første timen. og hvis hun ellers ikke kjenner deg. Det kan være svært vanskelig å vite om en person har asperger, selv etter lang utredning, men du kan gjerne ha asperger, for det jeg vet. Ofte er det knyttet en del psykiske diagnoser til syndromet, men som ikke en del av syndromet.

Annonse

Da burde denne psykologen være litt forsiktig, hvis hun lo etter den første timen. og hvis hun ellers ikke kjenner deg. Det kan være svært vanskelig å vite om en person har asperger, selv etter lang utredning, men du kan gjerne ha asperger, for det jeg vet. Ofte er det knyttet en del psykiske diagnoser til syndromet, men som ikke en del av syndromet.

Det var slett ikke etter den først timen (hvor fikk du det fra?), og hun kjente meg godt (i den grad det går an å kjenne meg godt).

Gjest bipolarinnen

Hvis du får diagnosen Asperger syndrom så er det en rekke symptomer som skal stemme. Det er ikke nok å bare være klønete sosialt. Du kan lese mer om det hvis du googler på Asperger syndrom.

Det er nok riktig at et menneske med sterk sosial angst kan fremstå på en slik måte at man kan lure på om vedkommende har AS noen ganger. Kanskje skyldes det at man blir overfokusert på seg selv og tenker så mye på hva man sier og gjør at man fremstår merkelig for andre? Men dette mennesket vil i det fleste tilfeller ha helt normal sosial omgang sammen med mennesker h*n kjenner godt og er trygg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...