Gå til innhold

Å sette i gang når man ikke har lyst til noe

Anbefalte innlegg

Gjest naturris

Har problemer med å sette i gang dagen, å gjøre noe, pga trøtthet/slapphet. Føler meg aldri uthvilt når jeg våkner, og når jeg ikke har noe jeg må gjøre, blir jeg liggende å være slapp og trøtt. I det siste begynner noen dager med at jeg våkner og begynner å gråte eller få vondt i magen noen sekunder etter at jeg våkner. Ellers er jeg bare generelt trøtt og ser ingen grunn til å starte dagen.

Hvordan skal jeg få halt meg i gang igjen?

Har ting jeg kan gjøre som å trene, skulle lest noe osv, men har ikke lyst til noe. Altså, har ikke lyst til noe som helst. Men tiden går og livet går bort i å være trøtt.

Vet ikke hvordan man skal få satt i gang igjen. Lurer på om det hjelper bare å skrive om det ut i verden.

Skulle lagt en plan over dagen, men vet ikke hvordan jeg skal orke å gjøre det en gang. Har ingen holdepunkter i livet mitt om sommerene, og lite mennesker å se. Så jeg må finne min egen "drive" snart. Vet bare ikke hvordan. Ting skjer ikke av seg selv.

Ønsker meg tilbakemeldinger på dette.

Fortsetter under...

Kanskje det kunne være greit å ta en tur til legen for generelle blodprøver. Jern, stoffskifte o.l.

Kan du ha en depresjon på gang?

Det kan vært lurt å gå til legen å ta en blodprøve å sjekke hormonnivået (tyroideahormoner) i kroppen. Ofte kan slike forandringer medføre tretthet, fatique osv..

Det kan hjelpe å tvinge seg selv til å komme seg ut en gang om dagen, f.eks gå en tur på formiddagen etter du har spist frokost. dette gir deg mer energi resten av dagen. Selv om det ikke frister, man er for trøtt osv, må man tvinge seg til det, og etterhvert går det av seg selv.

Gjest minnah

Det kan vært lurt å gå til legen å ta en blodprøve å sjekke hormonnivået (tyroideahormoner) i kroppen. Ofte kan slike forandringer medføre tretthet, fatique osv..

Det kan hjelpe å tvinge seg selv til å komme seg ut en gang om dagen, f.eks gå en tur på formiddagen etter du har spist frokost. dette gir deg mer energi resten av dagen. Selv om det ikke frister, man er for trøtt osv, må man tvinge seg til det, og etterhvert går det av seg selv.

Den kom til meg, noe som betyr at du har lest svaret mitt - og er det da nødvenig å skrive det samme som meg? :-) (stoffskifte/turoidea)

Den kom til meg, noe som betyr at du har lest svaret mitt - og er det da nødvenig å skrive det samme som meg? :-) (stoffskifte/turoidea)

Leste faktisk ikke svaret ditt, men trykket feil da jeg skulle svare...var litt kjapp, og så det først etterpå ;-)

Annonse

Kan kjenne meg igjen i dette. Hvis det gjøremål, så er det lurt å skrive opp en liste med bare noe få viktige ting du skal gjøre, og som du vet du klarer å utføre. Dette kan gi deg et puff videre. Ellers så må du få den kvile du trenger inn i mellom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...