Gjest Uvitende2 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 For nesten 4 uker siden fikk jeg foretatt utskraping og termoballongbehandling av livmoren ettersom jeg i alle år har hatt svært kraftig menstruasjon. I forbindelse med utredning ble det også oppdaget cyste (trolig vanncyste) på eggstokken. Dette ble fjernet samtidig med utskrapning (viste seg å være 3 cyster til sammen). Operasjonen foregikk ved kikkhullskirurgi. Nå, 3,5 uker etter operasjonen(e), har jeg fremdels utflod med litt blod i, dvs. svak rosafarging på toilettpapiret etter å ha tisset om morgenen. Har antatt at "såret" på innsiden av livmoren har væsket litt i nattens løp og at dette har kommet ut når jeg har stått opp. Resten av døgnet har det stort sett vært blank utflod. Siste par dagene har jeg merket litt mer blod,men dette kan skyldes at jeg i disse dager "har menstruasjon". Antar det kan ta en måned eller to før menstruasjonen stabiliseres helt etter inngrepet. Begynner imidlertid å bli litt utålmodig og lurer på når jeg kan vente at utfloden vil gi seg. I operasjonsinformasjonen står det at man bør regne med "noen uker", men hva vil det si? Regner med det er individuelt, men antar det finnes en best guess. Får tilføye at jeg ikke har hatt særlig smerter etter operasjonen. "Ekte" blødning stoppet 2. dag etter operasjon og jeg har ikke hatt tegn til feber. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331614-termoballongbehandling-og-ettervirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 ’Noen uker’ betyr vanligvis 3-4 uker, men det er forskjellig fra kvinne til kvinne/inngrep til inngrep. Du har rett i at det kan være en menstruasjon som kommer nå og gir mer blødning. Så lenge du ikke har smerter eller feber, kan du bare se det an. Fjerning av cyste på eggstokken kan i noen tilfeller gi uregelmessig blødning i den første tid etterpå. Jeg gjetter at forholdene stabiliserer seg i løpet av et par uker. Alt i alt har du det vel bedre nå enn med de rikelige menstruasjoner? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331614-termoballongbehandling-og-ettervirkninger/#findComment-2777296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.