wensj Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Jeg er 29+5 på vei, og har hatt en svært så aktiv krabat i magen, helt til nå den siste uka. Dvs han har hatt to-tre rolige dager av gangen før, men det er lenge siden, flere måneder. Sist mandag var han fryktelig sprelsk, og etter det er det så vidt jeg har kjent liv. Jeg dytter på magen og legger meg på ryggen, men nei, alt er like rolig. Jeg kjenner bevegelser et par ganger om dagen, helst før jeg står opp og sent på kvelden, men om dagen er det helt stille. Det kjennes også ut som om bevegelsene er langt inni meg, derfor har jeg noen ganger ikke vært sikker på om det har vært babyen eller fordøyelsen. I alle fall har ting forandret seg veldig. Dette blir jeg ganske engstelig av, nå har det vart i snart en uke. Det er fortsatt en uke til jeg skal på neste kontroll, bør jeg kontakte legen før det, eller er dette normalt? Har en del kynnere (ikke vonde), og kan det være at babyen har snudd seg i fødselsstilling allerede slik at han sparker innover? Morkaken min ligger bak mot ryggen min. Hvor mye liv bør jeg kjenne, og hvor ofte? Tyder det på noe galt når aktiviteten avtar på denne tiden? Han er sjekket med UL senest for 14 dager siden, og da var alt OK, han lå med hodet ned. Pulsen hans var på det høyeste 163, og mål og vekt er helt gjennomsnitt. Kan jordmor væææær så snill å svare raskt? Og gjerne alle andre med erfaring!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33163-babyn-er-s%C3%A5-stille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 12. august 2001 Del Skrevet 12. august 2001 Hei wensj Det du beskriver virker veldig likt det jeg selv stadig opplever. Noen dager kan det være mye liv, mens det så kan komme stille perioder hvor jeg virkelig må kjenne etter. P.g.a. diverse omstendigheter er jeg ekstra nervøs, og jeg har derfor ved flere anledninger fått sjekket tilstanden med ultralyd. De gangene det har vært stille har babyen snudd seg slik at ryggen ligger utover og beina sparker innover mot min rygg. Flere av bevegelsene jeg så på ultralyd kunne jeg ikke føle, og mange av de andre var "diffuse" og svake. Når jeg er hjemme og ikke kan se hva babyen holder på med, lurer jeg også på om de små bevegelsene jeg kjenner virkelig er spark, eller om det kanskje bare er "fordøyelsesbesvær" e.l.. Nå ligger riktig nok babyen min med stumpen ned, men det blir vel omtrent det samme likevel. Siden du kjenner liv et par ganger om dagen, vil jeg tro det er p.g.a. barnets leie slik som hos meg. Jeg er forresten også i uke 30. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33163-babyn-er-s%C3%A5-stille/#findComment-129325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. august 2001 Del Skrevet 13. august 2001 Det kan godt tenkes at barnet ditt er stille fordi den har lagt seg sånn at sparkene kommer mot din ryggside. Da kjennes det ikke så godt. Imidlertid synes jeg at man alltid skal ta det på alvor når man kjenner mindre/lite liv. Ring din lege for en ekstra sjekk, eller kontakt sykehuset hvis dette passer best. På fødeavdelingen er de vant til at gravide tar kontakt når slikt oppstår. Det er bedre å få en sjekk en gang for mye enn en gang for lite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33163-babyn-er-s%C3%A5-stille/#findComment-129502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.