Gå til innhold

Lightening prossess

Anbefalte innlegg

Gjest LP-kurs
Skrevet

Jeg ser det er noen som lurer på tankefeltterapi. Selv lurer jeg på om det er noen her som har gått LP-kurs. Lightening prosess.

I tilfelle, hvordan var det for deg? Hvorfor gikk du og har det hjulpet deg til et bedre liv?

Videoannonse
Annonse
Gjest balansekunstneren
Skrevet

Vær klar over at de som har gått et LP-kurs har blitt silt ut på forhånd. De som arrangerer kurset tar bare de mest motiverte, og de som de tror for mest ut av kurset. Hvis alle hadde kommet gjennom nåløyet tror jeg ikke de kunne vise til så bra statistikk.

Gjest minnah
Skrevet

Kjenner en som har tatt kurset, og det har hjulpet ham svært mye.

Selv er jeg foreløpig litt for skeptisk, og rett og slett ikke "dårlig nok" til å bruke 15.000 kr på noe jeg ikke vet om virker.

Varsellampene mine lyser sterkest ved det faktum at man må godtas som kursdeltaker ved å ikke være skeptisk, pluss at ansvaret legges helt og holdent på deg selv. Klart, all trening må gjøres av personen selv, men når det faktisk er slik at en del ikke blir bedre - og noen faktisk dårligere - så er det ikke støtte å få fra kurslederne. Da er det du selv som ikke har gjort treningen riktig, eller ikke er motivert nok. (Selvsagt kan man da ta oppfølgingskurs, som koster ytterligere tusenlapper.)

Dessuten lærer man allerede på kursdag 1 at man fra nå av skal erklære seg selv om frisk. Man har ikke lenger lov å antyde at man er syk. Så hva skal man da svare på en spørreundersøkelse i etterkant? Svarer man "jeg er fremdeels syk" så følger man pr def ikke treningsplanen, og vil dermed ikke ha noe man skulle sagt.

Dette skurrer for mye for meg. Mulig treningen virker, men jeg vil foreløpig vente og se hva forskningsrapporter kommer opp med, og hvilke erfaringer som gjøres på sikt. Det må snart komme en motvekt til halleluja-tendensene rundt LP.

Skrevet

''Fordi prosessens suksess er fullstendig avhengig av at DU gjør de nødvendige endringene, har vi funnet ut at graden av motivasjon, innsatsvilje og åpenhet for prosessens metoder er den mest avgjørende faktoren for å få til en rask og vedvarende endring. Husk, dette er ikke en behandling. Det er en treningsmetode og verktøyet i prosessen er bare effektive når de brukes slik de er lært.

Noen måter å tenke på er nyttige på noen områder. Å være kritisk og analytisk er nødvendig innenfor felter som jus og forskning, men ikke like nyttige i følelsesmessige forhold.''

http://www.aktivprosess.no/er_jeg_klar_for_lightning_process.htm

Disse utsagnene er en komplett ansvarsfraskrivelse for evt. manglende nytte av det rådyre kurset. Det fratar også 'kjøperen' muligheten til å stille seg kritisk til noe som helst.

Metodene er egentlig ikke så nye og revelusjonerende. I hovedsak handler det om ny sammensetning og innpakning av velkjente strategier. Noen vil utvilsomt ha nytte av dette eller tilsvarende opplegg. Men skråsikkerheten på fortreffeligheten av kun sine egne metoder, gjør meg svært skeptisk. Ville nok heller satt pengene på noe annet.

Et hvert opplegg som forbyr kritiske spørsmål og legger all skylden for manglende resultat på 'mottageren', skal man tenke seg godt om før man involverer seg i eller satser betydelige pengesummer på.

mvh

ink1365380698
Skrevet

Vær klar over at de som har gått et LP-kurs har blitt silt ut på forhånd. De som arrangerer kurset tar bare de mest motiverte, og de som de tror for mest ut av kurset. Hvis alle hadde kommet gjennom nåløyet tror jeg ikke de kunne vise til så bra statistikk.

Jeg har tatt kurset, betalt 15.000 kroner. Hjalp ikke meg, nå orker jeg ikke mer etter et halv år, tanke prosessen er slitsom i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...