Gå til innhold

Hørt om kundalini?

Gjest Lurer på så mye i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelte folk i det alternative miljøet gjør alt de kan for å vekke kundalini energien,av det kan man bli psykotisk. De gjør det med vilje for å bli åndelig opplyst.

Hva mener du som psykiater om dette,kan man virkelig bli psykotisk med vilje?

Man kan også få kundalini oppvåking ufrivillig,har du hørt om kundalini i det hele tatt?

Hadde det ikke vært en fordel for folk i psykiatrien og visst litt om alternative miljøer?

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Helmi

1

• Bookworm

1

Mest aktive i denne tråden

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En kan ikke bli psykotisk kun ved viljens kraft.

Kundalini er etter min mening det som kalles tankespinn - kort sagt TULL.

Skrevet

Blir redd når jeg tenker på hvor lite dere i psykiatrien vet om slike ting,for det er mange som får problemer pga at de leker med ilden,etterpå havner de hos dere.

Skrevet

Blir redd når jeg tenker på hvor lite dere i psykiatrien vet om slike ting,for det er mange som får problemer pga at de leker med ilden,etterpå havner de hos dere.

Vi vet mye om slike tulleting folk driver med. Det er ikke sjelden vi har innlegt healere ol som er psykotiske.

Selv om vi vet mye om det, trenger vi ikke mene at kundalini faktisk er annet enn en teori.

Skrevet

Tror du på det tredje øyet da?

Vet om folk som har fått åpnet det hos healere,de har sett og hørt ting overalt etter det. Da er vel man psykotisk og det har blitt provosert frem?

Det finnes krefter her i Universet,sterke krefter og noen leker med dem. Det er skremmende. Og vil man ha hjelp må man ta medisiner,ikke snakke om det.

Skrevet

Vi vet mye om slike tulleting folk driver med. Det er ikke sjelden vi har innlegt healere ol som er psykotiske.

Selv om vi vet mye om det, trenger vi ikke mene at kundalini faktisk er annet enn en teori.

Vet at healere og klarsynte kan bli psykotiske,det er sterke krefter de har med å gjøre,det kan noen ganger overta livet helt. Det er så synd at man ikke skal bli trodd og tatt på alvor,det blir man ikke når dere tror det er tull og tøys. Det er nedverdigene.

Annonse

Skrevet

Ble de psykotiske etter at de fikk åpnet dette tredje øye, eller er det psykotiske mennesker det går an å lure til å tro at at man åpner det tredje øyet på?

Du vet vel hva jeg skal svare. De ble psykotisk etter at de fikk åpnet det tredje øyet,har også lest at noen tok selvmord,de taklet ikke se døde folk overalt. Hadde du taklet det?

Man skal være sterk for å holde på med slike ting,det skal ikke fremprovoserest.

Gjest kahloli
Skrevet

Jeg synes også at det er nedverdigende med slike nedlatende holdninger. Syns det er rart at en person med så mye autoritet tillater seg å kalle dette tull.

Skrevet

Jeg synes også at det er nedverdigende med slike nedlatende holdninger. Syns det er rart at en person med så mye autoritet tillater seg å kalle dette tull.

Det er sant,og han representerer psykiatrien. Tenker på hva folk generelt mener...

Skrevet

Kan man være noe annet enn nedlatende mot slike ting da?

Skrevet

Hva mener du han skal gjøre, da? Underholde vrangforestillinger?

Det finnes en objektiv virkelighet som stammer fra vitenskap. Det er den de aller fleste forholder seg til. Det er lite eller ingenting som tyder på at denne "alternative" verdenen enkelte mener de opplever eksisterer.

Skrevet

Hva med huldra, nøkken, draugen og nisser og troll? Tror dere på det også? Og hva med Midtgardsormen?

Skrevet

Hva med huldra, nøkken, draugen og nisser og troll? Tror dere på det også? Og hva med Midtgardsormen?

Det er gammel overtro,det er ikke spiritistisk.

Annonse

Skrevet

Kan man være noe annet enn nedlatende mot slike ting da?

Man kan møte folk med et åpent sinn,uten å være ignorant og fordomsfull. Dette er faktisk virkeligheten til mange mennesker,og ja noen ganger blir slike folk også syke og trenger hjelp.

Skrevet

Hva mener du han skal gjøre, da? Underholde vrangforestillinger?

Det finnes en objektiv virkelighet som stammer fra vitenskap. Det er den de aller fleste forholder seg til. Det er lite eller ingenting som tyder på at denne "alternative" verdenen enkelte mener de opplever eksisterer.

Hvordan kan man overhode få bevist at det eksisterer en åndelig dimensjon,når man blir møtt med en så totalt lukket dør?

Gjest kahloli
Skrevet

Tror ikke på huldra og troll eller midtgardsormen. Kanskje de andre du nevnte...

Neida.

Jeg tror på energier og ånder. Tror at det er noe mer etter døden. Men tror ikke på bibelen eller annen religion.

Det gir livet mitt mer mening å tro på ting faktisk. Jeg synes bare det er synd å så bastant utelukke noe som betyr mye for mange mennesker.

Skrevet

Tror ikke på huldra og troll eller midtgardsormen. Kanskje de andre du nevnte...

Neida.

Jeg tror på energier og ånder. Tror at det er noe mer etter døden. Men tror ikke på bibelen eller annen religion.

Det gir livet mitt mer mening å tro på ting faktisk. Jeg synes bare det er synd å så bastant utelukke noe som betyr mye for mange mennesker.

Jeg er heller ikke kristen,men spiritist. Det kalles ikke tro engang,det er viten og filosofi.

Skrevet

Hvordan kan man overhode få bevist at det eksisterer en åndelig dimensjon,når man blir møtt med en så totalt lukket dør?

Dette er et typisk og mangelfullt argument. Mange har forsøkt å bevise den åndelige verden, forske på den og gi rom for de som mener de har evner til å bevise dette. Så langt tilnærmet resultatløst.

Skrevet

Jeg er heller ikke kristen,men spiritist. Det kalles ikke tro engang,det er viten og filosofi.

''det er viten og filosofi.''

Hva baserer du dette på?

Gjest kahloli
Skrevet

ok. Jeg kaller meg ingenting jeg;)

Kaller det å tro jeg da. Mange ting er bevist, men også motbevist. Så til sist så man man vel bare velge hva man skal tro på?....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...