Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Dette er et typisk og mangelfullt argument. Mange har forsøkt å bevise den åndelige verden, forske på den og gi rom for de som mener de har evner til å bevise dette. Så langt tilnærmet resultatløst. Folk lever med dette som dere kaller tull,å ha flere verdener å foholde seg til. Kan du tenke deg hvordan det er? Og i attpåtil skal man bli mistrodd og feiltolket,og man må bevise at det som er en del av hverdagen eksisterer, ovenfor folk som er ignorante. Er det virkelig verdt bryet? 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 ok. Jeg kaller meg ingenting jeg;) Kaller det å tro jeg da. Mange ting er bevist, men også motbevist. Så til sist så man man vel bare velge hva man skal tro på?.... Det er jeg enig i. Men mener også at man må kunne vise hverandre respekt,uansett hva man måtte tro på. Jeg kaller det ikke tull det andre tror på,selv om jeg ikke tror på det det grann. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Folk lever med dette som dere kaller tull,å ha flere verdener å foholde seg til. Kan du tenke deg hvordan det er? Og i attpåtil skal man bli mistrodd og feiltolket,og man må bevise at det som er en del av hverdagen eksisterer, ovenfor folk som er ignorante. Er det virkelig verdt bryet? Jeg har sympati med at det kan være vanskelig om man ikke klarer å forholde seg til virkeligheten. Jeg er også, i teorien, åpen for at det finnes -enkelte- fenomener vi enda ikke forstår og som senere vil bli en del av vår virkelighet. Men faktum er at så langt har alle som påstår at de har overnaturlige evner og blitt testet ikke klart å "framkalle" disse evnene i en vitenskapelig undersøkelse. Det gir meg de svarene jeg har behov for. 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 ''det er viten og filosofi.'' Hva baserer du dette på? Bøker. Du burde kanskje lese litt om spiritisme du også, før du uttaler deg om det? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Bøker. Du burde kanskje lese litt om spiritisme du også, før du uttaler deg om det? Bøker? Så om noe står i en bok, så er det sannhet? Jeg kan mye om det, takk 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har sympati med at det kan være vanskelig om man ikke klarer å forholde seg til virkeligheten. Jeg er også, i teorien, åpen for at det finnes -enkelte- fenomener vi enda ikke forstår og som senere vil bli en del av vår virkelighet. Men faktum er at så langt har alle som påstår at de har overnaturlige evner og blitt testet ikke klart å "framkalle" disse evnene i en vitenskapelig undersøkelse. Det gir meg de svarene jeg har behov for. Men det er ikke overnaturlig,det er naturlig. Og det er virkeligheten i aller høyeste grad for mange,noen er født med dette og dør med det. Det er en del av hverdagen,det er like naturlig som å pusse tennene. Det er der,har alltid vært der og kommer alltid til å være der. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Men det er ikke overnaturlig,det er naturlig. Og det er virkeligheten i aller høyeste grad for mange,noen er født med dette og dør med det. Det er en del av hverdagen,det er like naturlig som å pusse tennene. Det er der,har alltid vært der og kommer alltid til å være der. Det der er jo ikke argumenter i en diskusjon. Du bare forteller meg om og om igjen at noen mennesker mener dette er virkelig. Ja, ja. Tror vi lar det bli med det. 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Bøker? Så om noe står i en bok, så er det sannhet? Jeg kan mye om det, takk Ikke en bok,mange bøker. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Ikke en bok,mange bøker. Du forstår vel at det er irrelevant? Uff, glem det. Jeg orker ikke å diskutere følelser og tro. Jeg er kun interessert i diskusjoner som baserer seg på faktiske argumenter med et snev av objektivitet. 0 Siter
Gjest Dize Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Bøker? Så om noe står i en bok, så er det sannhet? Jeg kan mye om det, takk Jeg liker deg godt, men akkurat nå opplever jeg deg som utrolig arrogant, og jeg forstår godt at de "troende" lar seg provosere. Det er så veldig lett å gjemme sag bak vitenskapen og fordømme alt en ikke forstår og kan bevise, og likevel, stadig vekk dukker det opp ny kunnskap som viser at tomsingene ikke nødvendigvis var helt på jiordet likevel. Jeg vet ikke noe som helst om disse kundagreiene, bare så det er sagt. Jeg snakker mer generelt nå. Kan en ikke bare si: det der finnes det ikke fnugg av bevis for til nå, istedenfor å la folk føle at de blir sett på som idioter? Du vet ikke hvem som er idioten på sikt? 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Det der er jo ikke argumenter i en diskusjon. Du bare forteller meg om og om igjen at noen mennesker mener dette er virkelig. Ja, ja. Tror vi lar det bli med det. Ja det er det jeg forteller deg,at dette er virkeligheten for mange mennesker,ikke bare meg men mange mange mennesker. Og det er tull i mange mange menneskers øyne. Og noen tror sikkert fremdeles at jorden er flat,men en dag må de vel innse at jorden faktisk er rund :-) God natt! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Jeg liker deg godt, men akkurat nå opplever jeg deg som utrolig arrogant, og jeg forstår godt at de "troende" lar seg provosere. Det er så veldig lett å gjemme sag bak vitenskapen og fordømme alt en ikke forstår og kan bevise, og likevel, stadig vekk dukker det opp ny kunnskap som viser at tomsingene ikke nødvendigvis var helt på jiordet likevel. Jeg vet ikke noe som helst om disse kundagreiene, bare så det er sagt. Jeg snakker mer generelt nå. Kan en ikke bare si: det der finnes det ikke fnugg av bevis for til nå, istedenfor å la folk føle at de blir sett på som idioter? Du vet ikke hvem som er idioten på sikt? Jeg mener ikke noen her er idioter. Men jeg orker ikke ha en diskusjon som kun er en gjentagelse av "dette er det mange tror og opplever". At det skrives bøker om noe er selvsagt helt irrelevant å nevne. Det skrives bøker om hinduisme, islam, kristendom, drager og enhjørninger også. Det betyr ikke at det er sannhet. Eller tror "Lurer på..." på alle disse? 0 Siter
Gjest Dize Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Jeg mener ikke noen her er idioter. Men jeg orker ikke ha en diskusjon som kun er en gjentagelse av "dette er det mange tror og opplever". At det skrives bøker om noe er selvsagt helt irrelevant å nevne. Det skrives bøker om hinduisme, islam, kristendom, drager og enhjørninger også. Det betyr ikke at det er sannhet. Eller tror "Lurer på..." på alle disse? Men vitenskapen forandrer seg jo også stadig vekk? Folk som nekter å åpne seg for noe som helst før det er bevist er vel litt baketter, er de ikke? Verken du eller jeg er dumme, men det er du som er taperen hvis du har et så lukket sinn, for vitenskapen forandrer seg hele tiden. Jeg kommer trolig til å ha tilpasset meg lenge før du har det. 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Jeg mener ikke noen her er idioter. Men jeg orker ikke ha en diskusjon som kun er en gjentagelse av "dette er det mange tror og opplever". At det skrives bøker om noe er selvsagt helt irrelevant å nevne. Det skrives bøker om hinduisme, islam, kristendom, drager og enhjørninger også. Det betyr ikke at det er sannhet. Eller tror "Lurer på..." på alle disse? Bare slik at du vet det,alt som er tillært her på jorden som vi tror og ikke tror på kommer fra bøker. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Men vitenskapen forandrer seg jo også stadig vekk? Folk som nekter å åpne seg for noe som helst før det er bevist er vel litt baketter, er de ikke? Verken du eller jeg er dumme, men det er du som er taperen hvis du har et så lukket sinn, for vitenskapen forandrer seg hele tiden. Jeg kommer trolig til å ha tilpasset meg lenge før du har det. Jeg forstår ikke helt hva du mener? Du får tydeligvis ikke med deg at jeg sier jeg -ikke- benekter noes eksistens. Men jeg går da ikke til en spådame når sannsynligheten for at spådamen har faktiske evner er liten. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Bare slik at du vet det,alt som er tillært her på jorden som vi tror og ikke tror på kommer fra bøker. Vitenskap. At vitenskapens resultater senere skrives ned er irrelevant. Det er rett og slett informasjonspredning. 0 Siter
Gjest Lurer på så mye i dag Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Vitenskap. At vitenskapens resultater senere skrives ned er irrelevant. Det er rett og slett informasjonspredning. Nå måtte jeg le. Du får fortsette å klamre deg til vitenskapen,det er nok meningen for deg i dette livet :-) Inntil det motsatte er bevist. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Nå måtte jeg le. Du får fortsette å klamre deg til vitenskapen,det er nok meningen for deg i dette livet :-) Inntil det motsatte er bevist. Jeg tror du misforsto. Jeg sa at grunnlaget for kunnskap og -viten- er vitenskapen. Ikke at det skrives bøker... ^^ 0 Siter
Gjest Bare en advarsel Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Jeg er heller ikke kristen,men spiritist. Det kalles ikke tro engang,det er viten og filosofi. Er du spiritist? Å hjelpe deg... Kom deg ut av det og bort fra det fortere enn svint! Du lefler med ustabile, onde åndskrefter du ikke aner konsekvensene av hvis du fortsetter. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 13. juli 2009 Skrevet 13. juli 2009 Det er jeg enig i. Men mener også at man må kunne vise hverandre respekt,uansett hva man måtte tro på. Jeg kaller det ikke tull det andre tror på,selv om jeg ikke tror på det det grann. Det må være lov til å kalle noe for tull, når man faktisk mener at der er tull. Det mange alternative (jeg kjenner en del) mener er at man skal vise de respekt. Altså lytte og helst late som man er enig også. Det de ikke tenker på er at det faktisk er ganske respektløst å ta som en selvfølge at vi skal sitte å høre på alt tullet. Er det noe som virkelig provoserer meg så er det nettopp det. Jeg må sitte å si ja og ha, uten å ta til motmale, ellers er jeg jo respektløst. Men å sløse med min tid på denne måten er faktisk ganske respektløst det også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.