Gå til innhold

Hørt om kundalini?

Gjest Lurer på så mye i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Man kan møte folk med et åpent sinn,uten å være ignorant og fordomsfull. Dette er faktisk virkeligheten til mange mennesker,og ja noen ganger blir slike folk også syke og trenger hjelp.

Dessverre tror jeg det er slik at det er overvekt av psyke i den kategorien.

Man er frisk hvis man har jobb og ellers mestrer hverdagen, men dessverre har jeg sett det motsatte, at de ofte sliter med hverdag og jobb de med alternative interesser.

Interessene tar overhånd.

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

11

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Helmi

1

• Bookworm

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest jegvet
Skrevet

Tror du på det tredje øyet da?

Vet om folk som har fått åpnet det hos healere,de har sett og hørt ting overalt etter det. Da er vel man psykotisk og det har blitt provosert frem?

Det finnes krefter her i Universet,sterke krefter og noen leker med dem. Det er skremmende. Og vil man ha hjelp må man ta medisiner,ikke snakke om det.

Jeg har sett det tredje under healing, så jeg vet at det finnes. Første gang det skjedde ble jeg både forundret og skremt. Jeg beskrev det for healeren da jeg ikke visste hva det var. Senere leste jeg om det på nettet. Ved neste healingtime var det der igjen og ble etterfulgt av et sterkt hvitt lys. Jeg følte at jeg fløt og har aldri opplevd en slik lykkefølelse og harmoni i hele mitt liv. Det var rett og slett fantastisk og jeg ville ikke tilbake.

Jeg lå på benken og lo høylytt og gråt av lykke. Jeg er ikke så opptatt av at andre skal tro på det jeg opplevde, for følelsen kan ikke beskrives ei heller forstås før man selv har vært der.

Under healing har jeg også opplevd kontakt med nære avdøde og det har gitt meg en indre fred i forhold til ting jeg ikke på forhånd hadde fått bearbeidet. Hva andre synes om disse opplevelsene er derfor relativt likegyldig for meg, det har gitt meg fred i min sjel. Under behandling opplever jeg ulike fargespill på de forskjellige shakraene som behandles. Hele hodet og ansiktet fylles av ulike og fantastisk farger. Og jeg vet at jeg bare behøver å lukke øynene for å komme dit om jeg ønsker. Jeg foretrekker å gjøre dette sammen med healeren da jeg har kjent på følelsen av ikke å ønske meg tilbake. Det er en spennende verden der ute :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har sett det tredje under healing, så jeg vet at det finnes. Første gang det skjedde ble jeg både forundret og skremt. Jeg beskrev det for healeren da jeg ikke visste hva det var. Senere leste jeg om det på nettet. Ved neste healingtime var det der igjen og ble etterfulgt av et sterkt hvitt lys. Jeg følte at jeg fløt og har aldri opplevd en slik lykkefølelse og harmoni i hele mitt liv. Det var rett og slett fantastisk og jeg ville ikke tilbake.

Jeg lå på benken og lo høylytt og gråt av lykke. Jeg er ikke så opptatt av at andre skal tro på det jeg opplevde, for følelsen kan ikke beskrives ei heller forstås før man selv har vært der.

Under healing har jeg også opplevd kontakt med nære avdøde og det har gitt meg en indre fred i forhold til ting jeg ikke på forhånd hadde fått bearbeidet. Hva andre synes om disse opplevelsene er derfor relativt likegyldig for meg, det har gitt meg fred i min sjel. Under behandling opplever jeg ulike fargespill på de forskjellige shakraene som behandles. Hele hodet og ansiktet fylles av ulike og fantastisk farger. Og jeg vet at jeg bare behøver å lukke øynene for å komme dit om jeg ønsker. Jeg foretrekker å gjøre dette sammen med healeren da jeg har kjent på følelsen av ikke å ønske meg tilbake. Det er en spennende verden der ute :)

''Det er en spennende verden der ute :)''

Der ute ja. Men hvordan er den verden du skal forholde deg til i hverdagen da?

Skrevet

Det må være lov til å kalle noe for tull, når man faktisk mener at der er tull.

Det mange alternative (jeg kjenner en del) mener er at man skal vise de respekt. Altså lytte og helst late som man er enig også. Det de ikke tenker på er at det faktisk er ganske respektløst å ta som en selvfølge at vi skal sitte å høre på alt tullet.

Er det noe som virkelig provoserer meg så er det nettopp det. Jeg må sitte å si ja og ha, uten å ta til motmale, ellers er jeg jo respektløst.

Men å sløse med min tid på denne måten er faktisk ganske respektløst det også.

Hva er alternativt? Jo det er å mene noe annet enn flertallet gjør. Er du kristen? Det er vel det flertallet er. Vel, jeg synes ikke det er så mye mer dumt eller respektløst å pådytte folk disse kundagreiene enn det er å pådytte folk kristendommen, jomfrufødsel og alt det der- Jeg gidder ikke unnskylde meg engang - jeg synes du og flere andre her virker en smule korttenkte. Da var det sagt. Respektløst å pådytte deg slikt tull? I forhold til alt det andre tullet du blir pådyttet(og neppe tenker over) er dette ingenting. Eneste forskjellen er at intelligentsiaen har gjort det til sin kampsak, og da henger alle de middelmådige på i håp om å rykke opp et hakk.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vet at healere og klarsynte kan bli psykotiske,det er sterke krefter de har med å gjøre,det kan noen ganger overta livet helt. Det er så synd at man ikke skal bli trodd og tatt på alvor,det blir man ikke når dere tror det er tull og tøys. Det er nedverdigene.

''Det er så synd at man ikke skal bli trodd og tatt på alvor,det blir man ikke når dere tror det er tull og tøys. Det er nedverdigene''

Du må også lære deg å respektere de som mener at dette er tull og tøys.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hva er alternativt? Jo det er å mene noe annet enn flertallet gjør. Er du kristen? Det er vel det flertallet er. Vel, jeg synes ikke det er så mye mer dumt eller respektløst å pådytte folk disse kundagreiene enn det er å pådytte folk kristendommen, jomfrufødsel og alt det der- Jeg gidder ikke unnskylde meg engang - jeg synes du og flere andre her virker en smule korttenkte. Da var det sagt. Respektløst å pådytte deg slikt tull? I forhold til alt det andre tullet du blir pådyttet(og neppe tenker over) er dette ingenting. Eneste forskjellen er at intelligentsiaen har gjort det til sin kampsak, og da henger alle de middelmådige på i håp om å rykke opp et hakk.

'' Vel, jeg synes ikke det er så mye mer dumt eller respektløst å pådytte folk disse kundagreiene enn det er å pådytte folk kristendommen, jomfrufødsel og alt det der''

Det er jeg jo enig med deg i.

Annonse

Skrevet

'' Vel, jeg synes ikke det er så mye mer dumt eller respektløst å pådytte folk disse kundagreiene enn det er å pådytte folk kristendommen, jomfrufødsel og alt det der''

Det er jeg jo enig med deg i.

Så hva er det du hisser deg sånn opp for? Har kundadamen tvunget deg til å feire kundahøytiden hver desember? Til å lære barna dine hva de skal tro på? Til å innrette året ditt etter hennes kalender? Du bør rette sinnet ditt dit det hører hjemme. Disse menneskene har ikke gjort en katt fortred, og for alt du vet kan det om fem år vise seg at de har rett og du tar feil. Det vet du ingenting om.

Gjest jegvet
Skrevet

''Det er en spennende verden der ute :)''

Der ute ja. Men hvordan er den verden du skal forholde deg til i hverdagen da?

Den er helt okei, takk som spørr :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Så hva er det du hisser deg sånn opp for? Har kundadamen tvunget deg til å feire kundahøytiden hver desember? Til å lære barna dine hva de skal tro på? Til å innrette året ditt etter hennes kalender? Du bør rette sinnet ditt dit det hører hjemme. Disse menneskene har ikke gjort en katt fortred, og for alt du vet kan det om fem år vise seg at de har rett og du tar feil. Det vet du ingenting om.

Hvor er det jeg hisser meg opp?

Jeg mener at folk får tro på så mye rart de bare vil for meg, enten det er tarotkort, spåing i kaffegrutt, engler, hjelpere, healing, "synske" personer, hekser, Gud, gjenferd, spøkelser, tusser og troll eller de greiene du nevnte.

Det plager meg ikke. Det som plager meg er hvis folk kveler meg med slikt prat uten stop og forsøker omvende meg, ikke greier å ha en normal samtale uten å pensle inn på tullprat. Selvfølgelig kan jeg tåle litt, men det finnes grenser.

Og så er det de som skal forsøke alt mulig av helsekost og forskjellige behandlinger fordi det er så sundt osv. Helse er viktig, men de glemmer jo å leve livet. De sitter inne grubler og leter etter oppskriften og nye ting for å få den optimale helsa.

Hvor sundt er det da?

De går glipp av mye morro på veien.

Selvfølgelig skal ikke jeg bestemme hva som er bra liv for andre. Folk må gjøre som de vil, bare de ikke plager meg alt for mye.

Skrevet

Vet at healere og klarsynte kan bli psykotiske,det er sterke krefter de har med å gjøre,det kan noen ganger overta livet helt. Det er så synd at man ikke skal bli trodd og tatt på alvor,det blir man ikke når dere tror det er tull og tøys. Det er nedverdigene.

''Vet at healere og klarsynte kan bli psykotiske,det er sterke krefter de har med å gjøre,det kan noen ganger overta livet helt. ''

...jeg ville jo sagt at dette er tegn på psykisk sykdom og ikke noe annet...

Skrevet

Er du spiritist? Å hjelpe deg... Kom deg ut av det og bort fra det fortere enn svint! Du lefler med ustabile, onde åndskrefter du ikke aner konsekvensene av hvis du fortsetter.

Er det flere onde ånder enn det er onde mennesker?

Når jeg ser på jordens historie ser jeg mye onskap,ja det finnes onde ånder,det er ofte de menneskene som har levd på jorden og ikke vært så gode mot hverandre. Man blir ikke en engel selv om man dør og kommer til "himmelen".

Skrevet

''Det er så synd at man ikke skal bli trodd og tatt på alvor,det blir man ikke når dere tror det er tull og tøys. Det er nedverdigene''

Du må også lære deg å respektere de som mener at dette er tull og tøys.

Jeg respekterer stort sett alle mennesker jeg og det de tror på,alle er der de er i dag av forskjellige grunner. Og alle kan ikke tro på de samme tingene.

Skrevet

Det må være lov til å kalle noe for tull, når man faktisk mener at der er tull.

Det mange alternative (jeg kjenner en del) mener er at man skal vise de respekt. Altså lytte og helst late som man er enig også. Det de ikke tenker på er at det faktisk er ganske respektløst å ta som en selvfølge at vi skal sitte å høre på alt tullet.

Er det noe som virkelig provoserer meg så er det nettopp det. Jeg må sitte å si ja og ha, uten å ta til motmale, ellers er jeg jo respektløst.

Men å sløse med min tid på denne måten er faktisk ganske respektløst det også.

Du må ingenting,det er ditt valg om du vil høre på eller ikke,du velger selv dine venner. Og folk som er alternative snakker ikke om slike ting hele tiden,de må forholde seg til virkeligheten også,som det kalles. De må skrelle poteter,tenke på barnas vel og ve,de har regniger som må betales osv. Det er ikke en magisk verden hvor man svever på rosa skyer.

Annonse

Skrevet

Javisst er det spennende :-)

Og at flere og flere får slike opplevelser i dag sier mye,det er mye som skjer med Jordens utvikling nå. Bra du vil ha slike opplevelser under kontrollerte forhold,siden du føler på å ikke ville komme tilbake. Vi er satt på Jorden for å leve et Jordeliv,men det betyr ikke at vi ikke kan ha litt av "himmelen" med oss her på jorden. Det er der vi kommer fra,og det er dit vi kommer til når vi når. Når reisen på Jorden er over,vender vi hjem til det kjente,som vi glemte da vi tok bolig i en kropp.

Gjest Bare en advarsel
Skrevet

Er det flere onde ånder enn det er onde mennesker?

Når jeg ser på jordens historie ser jeg mye onskap,ja det finnes onde ånder,det er ofte de menneskene som har levd på jorden og ikke vært så gode mot hverandre. Man blir ikke en engel selv om man dør og kommer til "himmelen".

Jeg tror at Gud og djevelen finnes. De er reelle. Hver av dem har sin armè med henholdsvis gode og onde ånder/engler/hjelpere.

Mange mennesker er onde ja, men det er fordi de har valgt å følge djevelen og hans veier. Mennesket er skapt med en fri vilje, og det er opp til hvert enkelt hvilken vei/leder det vil følge.

Mennesker kan også bli besatt av djevelen, men ikke uten at de slev har åpnet opp for det først.

Heldigvis er Gud den sterkeste makten, og all ondskap må fly i Jesu navn! :-)

Skrevet

Jeg tror at Gud og djevelen finnes. De er reelle. Hver av dem har sin armè med henholdsvis gode og onde ånder/engler/hjelpere.

Mange mennesker er onde ja, men det er fordi de har valgt å følge djevelen og hans veier. Mennesket er skapt med en fri vilje, og det er opp til hvert enkelt hvilken vei/leder det vil følge.

Mennesker kan også bli besatt av djevelen, men ikke uten at de slev har åpnet opp for det først.

Heldigvis er Gud den sterkeste makten, og all ondskap må fly i Jesu navn! :-)

Jeg tror også at Gud/Lyset/kjærligheten er sterkest,og overvinner alltid Mørket/Djevelen/hatet.

Gjest lalala land
Skrevet

Det kalles demonisme.

Gjest jegvet
Skrevet

Det kalles demonisme.

Som sagt en fantastisk opplevelse for meg, så kan selvsagt du velge å kalle det akkurat hva du ønsker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...