Gå til innhold

Hadde dere sagt dette til terapeuten?

Anbefalte innlegg

Gjest Sarotex
Skrevet

Jeg har akkurat avsluttet ett års gruppeterapi på DPS’en og skal finne meg en ny gruppe siden den forrige ble avsluttet. Den ene gruppeterapeuten som har vært min kontaktperson under gruppeterapien skal hjelpe meg med det. Hun har tilbudt meg å komme i en av hennes grupper. Problemet er at jeg ikke er så imponert over henne som gruppeterapeut. Jeg synes at hun gir alt for mye ansvar til gruppa og griper alt for sent inn, i motsetning til andre gruppeterapeuter Det blir veldig passivt. Dessuten synes jeg ikke at kommentarene hennes og tankene hennes er så veldig relevante til det som det blir snakket om. Jeg synes hun er helt ok som individualterapeut. Jeg har sagt at jeg ikke kan den dagen hun har sagt hun har gruppe, og har søkt meg til en annen DPS. Hvis jeg ikke kommer inn der, må jeg nesten vurdere en ny gruppe på DPS’en jeg var. Jeg er litt redd for at hun skal tilby meg plass på noen av de andre gruppene hun leder. Ville dere da sagt det som det var, at dere ikke var så fornøyd med henne som gruppeleder? Jeg er redd for at hvis jeg sier det og hun blir fornærmet så vil det påvirke hjelpen jeg får videre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kimmie
Skrevet

Det beste er å si det som det er,det gir grunnlag for forbedring.

Gjest efexora
Skrevet

Det beste er å si det som det er,det gir grunnlag for forbedring.

Men hva om det påvirker hjelpen jeg får videre?

Gjest Kimmie
Skrevet

Men hva om det påvirker hjelpen jeg får videre?

Det bør det ikke gjøre,de må takle litt kritikk. Går selv i gruppe,der er lederene veldig glad for tilbakemeldinger,både positive og negative. Ingen sure miner av den grunn ;)

Det gir rom for forbedring sier de.

Skrevet

Det bør det ikke gjøre,de må takle litt kritikk. Går selv i gruppe,der er lederene veldig glad for tilbakemeldinger,både positive og negative. Ingen sure miner av den grunn ;)

Det gir rom for forbedring sier de.

Har ikke gått i gruppeterapi, men psykologen min ble nærmest såret når jeg hentet informasjon nettet, eller stilte spørsmål her på dol under utredningen. Jeg burde ha spurt henne, sa hun. Tenkte ikke på det da, men beklaget dette for henne, så ble alt bra igjen.

Gjest Kimmie
Skrevet

Har ikke gått i gruppeterapi, men psykologen min ble nærmest såret når jeg hentet informasjon nettet, eller stilte spørsmål her på dol under utredningen. Jeg burde ha spurt henne, sa hun. Tenkte ikke på det da, men beklaget dette for henne, så ble alt bra igjen.

Det var litt av en sårbar person,er man psykolog/behandler bør man tåle en trøkk!

Skrevet

Det var litt av en sårbar person,er man psykolog/behandler bør man tåle en trøkk!

Ja, jeg skulle ha tillitt til henna, da det oppstå noen misforståelser om begreper og sånne ting som jeg ikke var enig i. Men hun var så ung, og når jeg ikke var der , så tenkte jeg at jeg ikke skulle gjøre det vanskeligere en det er.....

Gjest Kimmie
Skrevet

Ja, jeg skulle ha tillitt til henna, da det oppstå noen misforståelser om begreper og sånne ting som jeg ikke var enig i. Men hun var så ung, og når jeg ikke var der , så tenkte jeg at jeg ikke skulle gjøre det vanskeligere en det er.....

Psykologene vil jo ofte at en bare skal forholde seg til hva de sier da,man skal ikke høre på andre og iallefall ikke seg selv.

Skrevet

Psykologene vil jo ofte at en bare skal forholde seg til hva de sier da,man skal ikke høre på andre og iallefall ikke seg selv.

Ja, hun har mer fagkunnskap, men jeg har mer livsefaring

Gjest Kimmie
Skrevet

Ja, hun har mer fagkunnskap, men jeg har mer livsefaring

Akkurat! Man blir ikke altvitende selv om man er utdannet psykolog,litt ydmykhet må man kunne ha.

Skrevet

Det er ikke sikkert det er nødvendig å gå så detaljert til verks med kritikken som det du beskriver her.

Hva med å si mer om hva/hvem du vil ha i stedet for å spesifisere at du ikke vil ha henne?

Ellers er det selvsagt viktigere at du har utbyttet av gruppen, enn å ikke fornærme en terapeut.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...