Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å svinge i humøret?

Anbefalte innlegg

Gjest psyk eller bare litt følsom

Jeg kan vere tilfreds når jeg står opp. Gå ut av døren og føle meg flott og smart. Så kan jeg plutselig få en dårlig følelse. Jeg kan savne noen kanskje, eller jeg kan begynne å tenke på triste ting. Så er jeg langt nede i kjelleren igjen. Mister all energi og lyst og vil bare dra hjem å sove. Så sover jeg.

Noen dager har jeg ikke lyst til noe ting.

Føler meg bare nedstemt. Andre dager går jeg ut for å få det meste ut av dagen.

Selv om jeg er trist, kan jeg synes mye er vakkert. For eksempel fuglene på himmelen, eller skyene som former seg som figurer. Barnslige gleder. Noen ganger er livet nesten overveldende vakkert.

Slik svinger det. Hver dag eller fra dag til dag. Året igjennom.

Er dette normalt?

Fortsetter under...

Jeg oppfatter det ikke som normalt.

Trekker det tilbake dersom du fungerer utmerket i arbeidsliv/skole, familiært og sosialt.

Jeg kjente meg også igjen i beskrivelsen til trådstarter. Kan du si noe om hva man kan gjøre for å motvirke slike svingninger.

Gjest psyk eller bare litt følsom?

Jeg oppfatter det ikke som normalt.

Trekker det tilbake dersom du fungerer utmerket i arbeidsliv/skole, familiært og sosialt.

Jeg har et arbeide som er meget rutinepreget. Arbeider i matbutikk da jeg har tatt et pauseår fra studier. Men inntil videre har jeg fungert fint også i skole. Har alltid vært plaget med sjenanse og selvhevding, så dette har satt noen sperrer for meg, men har likevel venner. Kansje ikke den store omgangskretsen, men jeg har noen få her og der.

Familien min er mine foreldre og søsken, da jeg er 24 og ikke har noe egen familie. Familien er som den er. Vanskelige relasjoner innad, men det går jo..

Jeg ønsker å legge til at de dager hvor jeg har fri og ikke planer er det værste når det gjelder svingninger.

Annonse

Hvor mye økte du til ?

Svingte du i humøret før du øket dosen, eller var det noe annet du kjente deg igjen i ? Har også dystymi, men vil helst svinge litt mer i humøret, eller ikke være så stabilt nedstemt, men det har ikke hjulpet med å heve dosen for min del ? Tar 20 mg. cipramil

Gjest Corn flakes

Svingte du i humøret før du øket dosen, eller var det noe annet du kjente deg igjen i ? Har også dystymi, men vil helst svinge litt mer i humøret, eller ikke være så stabilt nedstemt, men det har ikke hjulpet med å heve dosen for min del ? Tar 20 mg. cipramil

Jeg økte fra virkningsløse 10 mg Cipralex til 20 mg. Foreløpig fungerer det bra i allefall. Men merker faktisk at jeg blir deppa (nedtur i stemningsleiet) av å lese triste, negative ting her på psyk.forum. Blir preget. Slike negative stemninger er visst smittsomt på meg. :-(

Tror jeg får backe ut igjen, ellers må jeg vel øke til 30 mg... he he

Kjenner meg igjen i det du beskriver. Jeg hadde det sånn mye før, inntil jeg økte dosen på AD mot dystymi. Nå fungerer jeg greit. :-)

Hei igjen corn flakes. Vil ikke lage noen ny tråd på dette. Tenkte bare på at du har Dystymi og datteren din har fått diagnosen AS.

Jeg har jo begge disse diagnosene. Har du hatt mistanke noen gang om du også kunne ha AS, siden det er arvelig ? Jeg tror det må være dystymien som har utgjort det største problemet i mitt forhold til kona i alle disse årene, men AS kan ha hatt andre hindringer, muligens. Må for lov til å spørre deg, Hvis du lever i et forhold nå, eller har levd i et forhold i en tid, hva føler du har vært det største problemet ? For meg har det vært det følelsemessige, uten tvil. Vi har ikke kunne hatt et følelsemessig forhold, jo jeg har behov for nærhet og ømhet, men det blir ikke noe romantikk av det. Ellers har jeg kunnet gitt mye av meg selv, hvis du forstår. Har enda behov for å forstå dette bedre, men det er ikke så enkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...