Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes hun rakket ned på han,hva er vitsen med det da?

Lite kontstuktivt og til hvilken nytte?

SMIR, ber om det selv noen ganger, ærlig talt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er forskjell på å formidle tydelig til smir når han er destruktiv og helst bør slutte å poste innlegg på dol, og den type innlegg som jeg sa til Lillemus at jeg syntes var unødvendige.

Hun skrev

''"Nei, kan du skjønne hvorfor? En overvektig latsabb med cola og boller som hovedkosthold, som ikke gidder vaske seg og dermed stinker, som konstant klager over at ingen vil ha ham og hvor dumme alle andre er og hvordan alle andre tror at han er (som om noen bryr seg!). Damene burde jo løpe etter en sånn sjarmklump! ;o)''

Jeg oppfattet Lillemus på den måten at hun sa i fra til SMIR at han skulle slutte å skrive så negativt om seg selv. Og det var jeg helt enig med henne i.

Gjest ikke det samme
Skrevet

Hvis frosken er konsekvent, så bør hun nå kjefte på deg fordi du kritiserer SMIR. Lillemus fikk ikke lov til å ytre noe negativt til ham.

I det sistnevnte innlegget ber man vedkommende om å stoppe å gjenta negative ting for ikke å forsterke den negative atferden.

I det andre prøver en å stoppe en innskriver som gjentar de negative tingene for nettopp å stoppe negativ atferd.

Det blir to vidt forskjellige tilnærminger. Ser du ikke den betydelige forskjellen?

Skrevet

Jeg oppfattet Lillemus på den måten at hun sa i fra til SMIR at han skulle slutte å skrive så negativt om seg selv. Og det var jeg helt enig med henne i.

Ok, da oppfattet vi innlegget hennes ulikt.

Gjest Kimmie
Skrevet

SMIR, ber om det selv noen ganger, ærlig talt.

Jeg har aldri hatt lyst til å rakke ned på han,men skjønner jo at han provoserer enkelte. Livet er ikke likt for alle!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har aldri hatt lyst til å rakke ned på han,men skjønner jo at han provoserer enkelte. Livet er ikke likt for alle!

Tror bare Lillemus var ekstra ironisk den dagen;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

I det sistnevnte innlegget ber man vedkommende om å stoppe å gjenta negative ting for ikke å forsterke den negative atferden.

I det andre prøver en å stoppe en innskriver som gjentar de negative tingene for nettopp å stoppe negativ atferd.

Det blir to vidt forskjellige tilnærminger. Ser du ikke den betydelige forskjellen?

Nei, jeg ser ikke forskjellen. Slik jeg tolker det, ber både NHD og Lillemus SMIR om å slutte å skrive så negativt om seg selv.

Gjest ikke det samme
Skrevet

Jeg sa ikke at du kjeftet, men at du kritiserte SMIR. Og for ordens skyld, så var jeg enig med Lillemus.

Man kan godt være enig i innhold. Men skal det være noe mer enn å få veltet irritasjon ut av seg over en annen bruker, har formidlingen en betydning. Og å faktisk gjenta negative ting fører sjelden til positiv atferd.

Gjest ikke det samme
Skrevet

Nei, jeg ser ikke forskjellen. Slik jeg tolker det, ber både NHD og Lillemus SMIR om å slutte å skrive så negativt om seg selv.

Ja, men de gjør det på to vidt forskjellige måter. Men ser du det ikke, så ser du det vel ikke.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Man kan godt være enig i innhold. Men skal det være noe mer enn å få veltet irritasjon ut av seg over en annen bruker, har formidlingen en betydning. Og å faktisk gjenta negative ting fører sjelden til positiv atferd.

Jeg må ha tolket Lillemus på en annen måte enn deg. Jeg leste ikke innlegget som at hun veltet ut irritasjon over ham, men at hun bad ham slutte å skrive så negativt om seg selv. Mulig jeg tolket henne feil.

Gjest Kimmie
Skrevet

Tror bare Lillemus var ekstra ironisk den dagen;)

Det er mulig det,jeg har ikke oppfattet Lillemus som frekk før,tvert imot. Men akkurat det hun skrev til smir fikk jeg helt vondt av,det beskriver mange som sliter psykisk for å si det slik. Og det er ingen som vil være slik,det nekter jeg å tro. Å lese slikt når man har det på den måten,ja det får en virkelig til å føle seg som dritt og ingenting.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, men de gjør det på to vidt forskjellige måter. Men ser du det ikke, så ser du det vel ikke.

:-)

Jeg har svart deg et annet sted at det er mulig jeg tolket Lillemus feil. Så jeg forlater tråden nå, ingen vits i å trekke dette lenger.

Gjest ikke det samme.
Skrevet

Jeg må ha tolket Lillemus på en annen måte enn deg. Jeg leste ikke innlegget som at hun veltet ut irritasjon over ham, men at hun bad ham slutte å skrive så negativt om seg selv. Mulig jeg tolket henne feil.

Det er ikke min intensjon å tolke Lillemus. Jeg påpeker bare fakta her. Hun gjentar, språklig sett, de negative tingene tingene Smir sier om seg selv. Intensjonen hennes vet hun best selv.

Hos psykologen jeg går med er der en rekke ord vi ikke skal bruke. Aldri. Nettopp fordi at vi ikke skal la dem feste seg mer i systemet og hodet vårt.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det ikke er sammenlignbart.

Gjest athos
Skrevet

Hva med om du kjøper deg en fiskestang og drar på fisketur?Er det muligheter for å fiske der du bor?

Det er god terapi imot ensomhet og bekymringer.Har prøvd det selv.Det er god adspredelse fra hverdagen.

Så vil du føle deg bedre når du kommer hjem.

Gjest Lurer litt på dette
Skrevet

Jeg tolket det som MOBBING, noe jeg også har erfart fra Lillemus ved tidligere anledninger. Det er tydelig at menneskene ikke er så moralske som de vil ha det til.

Kan du selv lære noe av det? Hvis du selv føler det som mobbing, bør du ikke da la være legge opp til det?

Hvilke svar ønsker/forventer du under slike innlegg?

Gjest tenk på det på denne måten
Skrevet

Jeg tolket det som MOBBING, noe jeg også har erfart fra Lillemus ved tidligere anledninger. Det er tydelig at menneskene ikke er så moralske som de vil ha det til.

Du la (og legger) opp til det selv. Slik jeg tolker det mobber ikke Lillemus deg, hun bare forteller deg akkurat det du sier om deg selv. Når det føles som mobbing å høre det fra andre, så burde du kanskje slutte å si det om deg selv også? Hvis ikke mobber du jo deg selv, og det er ikke pent å mobbe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...