Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesket er som en flokk kyllinger. Når de andre ser at annen ligger nede, kommer de og hakker han opp, for moro skyld. Kommer han seg ikke vekk blir han etterhvert spist.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Et nytt innlegg per døgn. (Som tidligere i dårlige perioder).

Gjest kahloli
Skrevet

Hei Smir. Jeg er jo relativt ny her inne. Ikke kan jeg mye om psykatri og diagnoser eller noe ting.

Men jeg synes du fyller ut mye plass her på forumet i det siste, med meningsløse innlegg. Forstår at du trenger et forum hvor du kan få oppmerksomhet. Og egentlig så burde vel alle bare la være å svare deg. Det må være vondt å føle seg slik som du gjør, det er også vondt å lese dine innlegg, fordi man får følelsen av at du er en person som "sitter fast", som ikke tar imot råd. Som er uhelbredelig. Du tar på deg offerrollen. Og virker som du liker det litt.

Jeg har jo også sett en annen side ved deg her inne. En reflektert, smart og velartikulert side. Sikker på at du har store ressurser, og jeg håper du ser det selv også.

Hva med å vise oss litt mer av den siden?

Selfølgelig så må du ha lov å henvende deg hit for trøst og råd som alle andre, men det er destruktivt det du holder på med her.

Netop fordi du låser deg fast i samme gørra ved å skrive slike innlegg. Prøv å være litt mer konstruktiv. Du tar ikke imot svar og råd, du bare avfeier alle, og gir oss inntrykk av at "alt er umulig likevel" og "ingen forstår". Derfor virker det håpløst og meningsløst for oss at du skriver slike innlegg.

Alt dette har du sikkert hørt før.

Du har jo noe som holder deg oppe i livet ditt, hva er det?

Gjest Kimmie
Skrevet

Hei Smir. Jeg er jo relativt ny her inne. Ikke kan jeg mye om psykatri og diagnoser eller noe ting.

Men jeg synes du fyller ut mye plass her på forumet i det siste, med meningsløse innlegg. Forstår at du trenger et forum hvor du kan få oppmerksomhet. Og egentlig så burde vel alle bare la være å svare deg. Det må være vondt å føle seg slik som du gjør, det er også vondt å lese dine innlegg, fordi man får følelsen av at du er en person som "sitter fast", som ikke tar imot råd. Som er uhelbredelig. Du tar på deg offerrollen. Og virker som du liker det litt.

Jeg har jo også sett en annen side ved deg her inne. En reflektert, smart og velartikulert side. Sikker på at du har store ressurser, og jeg håper du ser det selv også.

Hva med å vise oss litt mer av den siden?

Selfølgelig så må du ha lov å henvende deg hit for trøst og råd som alle andre, men det er destruktivt det du holder på med her.

Netop fordi du låser deg fast i samme gørra ved å skrive slike innlegg. Prøv å være litt mer konstruktiv. Du tar ikke imot svar og råd, du bare avfeier alle, og gir oss inntrykk av at "alt er umulig likevel" og "ingen forstår". Derfor virker det håpløst og meningsløst for oss at du skriver slike innlegg.

Alt dette har du sikkert hørt før.

Du har jo noe som holder deg oppe i livet ditt, hva er det?

Enig med deg.

Gjest minnah
Skrevet

Kanskje jeg ikke er syk, men bare et dårlig menneske? Som har manipulert seg til diagnoser, penger fra nav og andre goder?

Det kan oft føles sånn, når problemene ikke synes utenpå. Jeg vet faktisk hva du mener, men det hjelper ikke å sitte oppe hele natta. Skal ikke du også legge deg nå? :-)

Skrevet

Kanskje jeg ikke er syk, men bare et dårlig menneske? Som har manipulert seg til diagnoser, penger fra nav og andre goder?

Dårlig eller bra, vil ikke si god, det burde ingen kalle seg, men du bestemmer jo selv hvordan du vil være med dine ord og gjerninger, En blir det en gjør seg til på en måte. Jeg oppfatter deg noen ganger som du ikke har kontroll over deg selv. Tror at du kan gjøre mer med deg selv en det du gir utrykk for. Håper ikke at du føler deg enda mer hakket på nå, det er ikke menigen, men jeg tror at du kan komme deg opp av den gryta, hvis du bare vil.

Gjest shunyata
Skrevet

Neida smir...du er ikke et dårlig menneske...

Du er akkurat som meg og alle de andre her ikke...likeverdige mennesker alle sammen...

Men du...hvis du ser ei flue i vinduet...ser du den virrer og flyr gang på gang mot vinduet?

Den stanger og stanger mot dette vinduet...den vil ut...

Men den ser ikke at løsningen ligger i det andre vinduet...som står åpent...og rett mot friheten...

Det er bare for flua å fly til det andre vinduet...og bli FRI...

Se for deg flua,smir...og tenkt deg at du er som akkurat denne flua...

Du flyr og stanger mot "vinduet" ditt...hindringene dine...

Det er bare å se at det finnes en annen vei ut...

Se at det finnes en anne utvei...og fly ut i friheten...sammen med flua...

Gjest shunyata
Skrevet

Neida smir...du er ikke et dårlig menneske...

Du er akkurat som meg og alle de andre her ikke...likeverdige mennesker alle sammen...

Men du...hvis du ser ei flue i vinduet...ser du den virrer og flyr gang på gang mot vinduet?

Den stanger og stanger mot dette vinduet...den vil ut...

Men den ser ikke at løsningen ligger i det andre vinduet...som står åpent...og rett mot friheten...

Det er bare for flua å fly til det andre vinduet...og bli FRI...

Se for deg flua,smir...og tenkt deg at du er som akkurat denne flua...

Du flyr og stanger mot "vinduet" ditt...hindringene dine...

Det er bare å se at det finnes en annen vei ut...

Se at det finnes en anne utvei...og fly ut i friheten...sammen med flua...

"Du er akkurat som meg og alle de andre her ikke...likeverdige mennesker alle sammen..."

Her ble det visst en tastefeil...det skal selvfølgelig være:

"Du er akkurat som meg og alle de andre her INNE...likeverdige mennesker alle sammen..."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...