Gå til innhold

NHD-hva kan skje?

Gjest foretrekker å være anonym

Anbefalte innlegg

Gjest foretrekker å være anonym
Skrevet

Jeg har diagnose blandet pf med paranoiditet, ustabilitet og noe umodenhet samt depresjon. er ikke sikker på hvilken depresjon, men den har vart i flere år. Jeg har forsøkt det meste av medisiner uten at det har vært til hjelp. Sliter med vedvarende selvmordstanker og ønsker ofte å skade meg noe jeg av og til gjør ved å slå meg, la meg falle, vrikke foten, kutte meg o.l. Forrige fastlegen min ville tvangsinnlegge meg pga selvmordstrusler/planer, men jeg klarte å snakke meg ut av det. Har hatt samtaler med psyk. sykepleier, men det har jeg avsluttet da jeg følte det ikke hjalp. Bruker for tiden 200 mr seroquel for å stabilisere søvn og depresjon og 7,5 mg imovane ved behov pga søvnen. Seroquel hjelper ikke mot depresjon og jeg har flere ganger vurdert overdose imovane. Har ikke gjort det foreløpig, men risikoen er til stede. Hva tror du legen min vil gjøre om jeg tør å si det til han? Har en ganske flink og grei lege, men jeg tør liksom aldri si det som det er. Vet ikke hvorfor jeg ikke tør.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hoggormen
Skrevet

Er ikke lege, men har du prøvd annet av stemningsstabiliserende`Lamictal f.eks.?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Første jeg ville gjort var økning av Seroquel til 300 mg.

Skrevet

Er ikke lege, men har du prøvd annet av stemningsstabiliserende`Lamictal f.eks.?

Nei jeg har ikke forsøkt den. Når det gjelder søvnen er jeg rimelig fornøyd med seroquel, men jeg er så lei av medisiner at jeg snart spyr. Jeg har nesten isolert meg fra folk for jeg ubevisst skjuler problemene og det sliter på meg i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...