Gjest foretrekker å være anonym Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 Jeg har diagnose blandet pf med paranoiditet, ustabilitet og noe umodenhet samt depresjon. er ikke sikker på hvilken depresjon, men den har vart i flere år. Jeg har forsøkt det meste av medisiner uten at det har vært til hjelp. Sliter med vedvarende selvmordstanker og ønsker ofte å skade meg noe jeg av og til gjør ved å slå meg, la meg falle, vrikke foten, kutte meg o.l. Forrige fastlegen min ville tvangsinnlegge meg pga selvmordstrusler/planer, men jeg klarte å snakke meg ut av det. Har hatt samtaler med psyk. sykepleier, men det har jeg avsluttet da jeg følte det ikke hjalp. Bruker for tiden 200 mr seroquel for å stabilisere søvn og depresjon og 7,5 mg imovane ved behov pga søvnen. Seroquel hjelper ikke mot depresjon og jeg har flere ganger vurdert overdose imovane. Har ikke gjort det foreløpig, men risikoen er til stede. Hva tror du legen min vil gjøre om jeg tør å si det til han? Har en ganske flink og grei lege, men jeg tør liksom aldri si det som det er. Vet ikke hvorfor jeg ikke tør. 0 Siter
Gjest Hoggormen Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 Er ikke lege, men har du prøvd annet av stemningsstabiliserende`Lamictal f.eks.? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 Første jeg ville gjort var økning av Seroquel til 300 mg. 0 Siter
aase k. Skrevet 15. juli 2009 Skrevet 15. juli 2009 Er ikke lege, men har du prøvd annet av stemningsstabiliserende`Lamictal f.eks.? Nei jeg har ikke forsøkt den. Når det gjelder søvnen er jeg rimelig fornøyd med seroquel, men jeg er så lei av medisiner at jeg snart spyr. Jeg har nesten isolert meg fra folk for jeg ubevisst skjuler problemene og det sliter på meg i lengden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.