Gå til innhold

Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får desverre ikke til å kopiere osv.. men om noen andre her inne har noen tanker rundt eller svar rundt mine spørsmål sendt kl 14:47 i mitt innlegg under nhd sitt svar som heter "Eupf og/eller k- ptsd innad" så er disse kjært velkomment. Vet det er dumme spm, men jeg kan iallefall love at jeg ikke hadde spurt om jeg hadde hatt svaret selv.. På forhånd takk for evt svar, da jeg har liten mulighet til respondere pga dårlig netttilgang..

Videoannonse
Annonse
Gjest engla
Skrevet

1. Kan man få en av disse diagn selv om det er bare en selv som lider under det?

Ja.

2. Kan man si at k-ptsd er en lettere form for eupf?

Nei. K-PTSD er verre å gjøre noe med enn EUPF.

3. K-ptsd er komplisert å beahandle. Hvorfor? (For) omfattende?

Ja, men det kan også være fordi men ennå ikke har funnet frem til gode og effektive nok behandlingsmåter.

4. Jeg tenker mye på og bekymrer meg for fremtiden. Kansje derfor jeg leter etter svar på det som feiler meg/diagnose også, Jeg er bekumret for å bli "avfeid" på nytt pg ikke få god nok behandling. Eller spiller diagnose ingen rolle?

Ulike lidelser krever forskjellig behandling. Derfor spiller diagnose en rolle.

5. Ville du gitt meg en slik diagnose som følge av min adferd her inne på dol, det du evt husker?

Er ikke fagperson. Om jeg hadde vært (og om du hadde gått til min psykiater), så ville den blitt EUPF.

6. Støtter du tanken om at jeg tenker svart hvitt?

Ja.

7. Du har lenge sagt jeg ikke tåler å være her. Andre også.Hvorfor, sett utenfra? Jeg vil gjerne vite det, og få andledning til å rette på det, tenke over det.

Fordi det ikke virker som det gjør deg godt over det hele. Det blir igjen et enten eller. Enten utløser svar lettelse, takknemlighet (positive sinnstemninger) eller negative som følelse av å bli avvist, neglisjert, trampet på m.m.

8. Et helt annet spørsmål: du har tidligere sagt at jeg må slutte å skrive som feks "unnskyld at jeg maser", "jeg spør fordi...". I det siste har jeg tenkt om dette har sammenheng med om jeg oppfattes som jeg tror at jeg er spesiell, unntak eller noe. Er det det? Jeg har forøvrig tenkt mye på nettop det. Jeg er usikker på om jeg fortsatt har en slik adferd, på andre måter.

Det kan bero på flere forhold, som at det ikke er nødvendig å gjøre rede for ørten bakenforliggende forhold. Det kan virke som om du føler dette er påkrevd, at du må på en måte forsvare deg på en rekke måter. Som om det skulle være slik at uten redegjørelser i det vide og det brede, er det forventet store attack.

Andre ganger oppfatter jeg det som om du "smører" og vil strekke deg ytterst langt for å legge inn de beste aksjer. Slik at du legger ut de beste agnene, så fisken biter på. (Nå er ikke NHD en fisk da men :P)

Når du etterspør svar etter 2 timer og 9 minutter opplever jeg det som noe provoserende. Dette fordi det da oppleves som om du kjenner deg i en særstilling. Alle andre dødelige må pent finne seg i å vente, men ikke du. Som om du ikke bare står i sentrum i eget liv, men også opplever deg som å være "den i sentrum" her også. (I psykdom kan en ofte bli egosentrisk. Er ikke sikkert du mener det sånn som det fremtrer)

9. Når jeg leser her inne, så føler jeg at man krangler noenganger i tråder. Jeg har vanskelig for å forstå forskjell på krangel og diskusjon også i rl. Du har tidligere sagt at man kan være uenig som venner. Men jeg synes det er vanskelig. Kansje et tema for terapi i rl, men jeg spør i tilfelle du har noen kloke ord.

Absolutt et sentralt og viktig terapeutisk tema. Har også følt sterkt at det er vanskelig for deg å skille mellom disse. Dette er igjen enten eller. Enten er man venner og enige om alt, eller så krangler man og er uvenner.

Det kan være nettopp sistnevnte som ligger til grunn for "hvor mye gavner det deg i det store og det hele å være her" spørsmålet. Når du opplever positive sinnstemninger av innlegg her, er det det vennskapelige ("hvite") som kjennes på. Baksiden av medaljen er når negative/svært negative sinnstemningene kommer i kjølevannet av andre innlegg, som vi kanskje kan betegne som "de svarte".

Jo mer du klarer å skille mellom slike ting, jo lettere vil du føle menneskelig samspill og jo mindre kluss og trøbbel vil det bli både for deg selv og andre + i ditt eget følelsesliv.

MVH.

Gjest Kimmie
Skrevet

Går det bra med deg nå?

Fikk ikke du ny behandler?

Han kan du spørre.

Håper det går bra med deg og barna ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...