Gå til innhold

Alternativer? For noe drit :(

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Jeg og eksen min skal skifte etter samlivsbrudd for snart ett år siden.

Årsaken til at vi flyttet til dette stedet var hovedsakelig en fantastisk eiendom som har fulgt hans slekt, vil ikke gå inn på flere detaljer. Til tross for at han er årsaken til bruddet er det jeg som har flyttet, orker ikke styr med hans slekt.

Jeg tjener lite, han mye mer.

Nå har vi hentet inn takst, og han har nettopp vært i banken og fått vite at han kan låne nesten det han trenger for å betale meg ut.

Men nesten er jo ikke nok, og jeg fortviler. Vil så gjerne at ungene skal få vokse opp på det stedet, og vil ikke at det skal måtte gå til salg. Men dette skal jo ikke gå ut over meg heller!

Er det noen der ut som vet om det finnes det noen alternativer til betaling til meg? Kan han hente inn ny takst selv om vi var enige om takstmannen som ble brukt?

Vi vil gjerne klare å ordne opp i dette uten splid, men jeg MÅ bare legge til at han nå snakker om hvor trangt dette vil bli for ham økonomisk, noe som gjør meg rasende. Jeg får det garantert trangt. Dette skulle han ha tenkt på før han behandlet meg som en dritt over flere år!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331728-alternativer-for-noe-drit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd: Ikke skriv under på noe som helst uten at du er 100% enig. Jeg snakker av erfaring når jeg sier at du vil komme til å angre.

Heller ikke jeg hadde råd til å betale alt ut eksen. Vi inngikk derfor en avtale om at restbeløpet skulle betales innen fem år, en avtale som var juridisk bindende på alle vis.

Dersom ikke det går, og det er snakk om et betydelig beløp, må du gå for salg. Ungene vil komme over det, og du vil sitte igjen med nok kapital til å skape dem et nytt hjem.

Gjest Svarttrost

Mitt råd: Ikke skriv under på noe som helst uten at du er 100% enig. Jeg snakker av erfaring når jeg sier at du vil komme til å angre.

Heller ikke jeg hadde råd til å betale alt ut eksen. Vi inngikk derfor en avtale om at restbeløpet skulle betales innen fem år, en avtale som var juridisk bindende på alle vis.

Dersom ikke det går, og det er snakk om et betydelig beløp, må du gå for salg. Ungene vil komme over det, og du vil sitte igjen med nok kapital til å skape dem et nytt hjem.

Vi snakker om 100 000, så kanskje løsningen din kan gå. Tusen takk for svar i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...