Gå til innhold

Medisinansvar i det blå

Anbefalte innlegg

Gjest Havfisken
Skrevet

Etter en innleggelse i vår ble diagnosen min endret fra bipolar 2 til 1, og jeg startet ny med (Lamictal og Seroquel).

I epikrisen min står det at videre medisinering skal foretas av psykiater, ikke fastlege. Dette var i slutten av mai.

Etter det har det bare blitt rot. Den eneste psykiateren som finnes her har jeg møtt en gang, utover det har han ikke vært tilgjengelig. Den ene gangen ble det bestemt at jeg skulle ned i dose (fra 300 til 200mg) siden jeg fikk ømme kjertler og det ble mistenkt at dette hadde sammenheng med Lamictal.

Jeg har selv fått tatt blodprøver hos lege og fått avkreftet dette.

Senere har behandleren min og de som er ansvarlige for utdelingen av medisinene (har dette styrt) måttet ringe til psyk.klinikk for å få avklart hva som bør gjøres med tanke på dosering. Nå står jeg på 250mg og er overbevist om at dette er for lite, stemningsleiet mitt er alt for lavt.

Men - til tross for at psyk på sykehuset har sagt at dette skal økes videre kom det nettopp, 1 1/2 mnd etter samtale, brev fra psyk her på stedet til de som deler ut med. om at jeg skal ha 200mg. De som deler ut sier at de er nødt til å forholde seg til dette, noe jeg jo kan forstå. Det omtalte brevet sa psyk her at han skulle sende i slutten av mai.

NÅ ER ALT BARE ROT!!!!!

Har bare lyst til å drite i alt sammen, orker ikke mer surr. Utdeling av med. er satt ut pga overdoser, men nå har jeg bare lyst til å kutte ut alt det og styre det selv, ingen andre tar jo ansvar :(

Og nå er alle på ferie, så jeg må uansett sitte her og fortvile i noen uker til.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med så elendig oppfølging er det bedre at fastlegen overtar medisineringen.

Gjest Havfisken
Skrevet

Med så elendig oppfølging er det bedre at fastlegen overtar medisineringen.

Jeg skal inn til planlagt opphold om ikke så lenge, får vel ta det opp. Godt at du også synes det er elendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...