Gjest J31! Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei, Håper ting går bra for deg og ungene ute i RL. Jeg har ikke lest tråden(e) du sikter til, men uansett tror jeg det beste du kan gjøre for deg selv er å ta lang fart og drite i hele greia. ;-) Hvilken rolle spiller det egentlig om noen her på DOL mener dette eller hint om deg og/eller det du skriver? På hvilken måte kan det skade deg, hindre deg, begrense deg? Hva kan det stikke kjepper i hjulene for? Når du logger av og slår av PC-en kan ingen av oss komme etter deg og skjelle deg ut og plage deg. Vi kan heller ikke løpe til og hjelpe deg. Strengt tatt trenger du hverken DOL eller 'oss'. Du er ikke avhengig av våre råd, vår godkjenning, forståelse og anerkjennelse. Du er stor, voksen, intelligent, tøff, sterk og sta dame som kan kneise med nakken og blåse en lang marsj i hva andre mener. Spesielt de annonyme synserne på DOL. Ut fra det du tidligere har fortalt om din bakgrunn, er det ikke rart at du ser verden i sort-hvitt og at det kan kjennes livsviktig at alle skal være 100% fornøyde alltid. Det var vel slik at du alltid måtte sørge for at han var helt happy eller så braket det løst? Du kan vel i stor grad sies å ha levd i en sort-hvitt tilværelse? Det er over nå. Og du er fri til å utforske verden slik den vanligvis framstår, full av farger og nyanser. Du er også fri til å nyte din nokså nyvunnede uavhengighet av andres tilfredshet med deg. Det er ikke snakk om liv og død om noen missliker eller missforstår noe du sier, gjør eller er. For det meste dreier det seg om så bagatellmessige ting som litt skuffelse og såret stolthet. ;-) Ta frem målbåndet og mål en utskjelling/misshagsytring på DOL mot en eller flere knyttnever i trynet i RL. Skål for den stor forskjellen! Kjenn etter hvor deilig føles at det er en hel haug med ting og mennesker som det er helt unødvendig å ta hensyn til. Utforsk tryggheten i RL ved at ting og relasjoner kan fungere helt fint selv om det tidvis knirker og spraker litt. Forviller du deg inn på DOL og opplever noe du synes er ubehagelig, bør du bruke dette til å styrke ignoreremusklene og _ikke_ grublesenteret. mvh Uten å gå mer i detalj rundt det hele, vil jeg si hjertelig takk for et godt og utfyllende svar som ga meg flere forklaringer og tips rmht dette. Det ga meg samtidig styrke til å ta meg sammen og få tilbake litt tro på at dette skal jeg greie.. Pga din forståelse og innsikt rundt det hele, samt velmente spark bak (som jeg trenger når jeg kjører meg fast) har du vært en viktig støttespiller i denne prosessen. Jeg har savnet deg. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/page/2/#findComment-2778715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Du har litt å henge fingrane i du også då i sommar. Med tanke på flytting.:-) Håper det blir fint på den nye plassen. Ungane gler seg veldig til sydenturen. Trur det blir spesielt bra for 17 åringen som får vere ilag med storebror. Det høres herlig ut, og så tar de sikkert ikke noen skade av det heller ;-)) Hva med mor og far, blir det ingen ferietur? Barna og jeg var nylig i syden vi og, godt å komme seg litt bort. Er mye å henge fingrene i nå ja, har allerede kjørt to ganger med flyttelass, og kjenner meg litt sliten fordi jeg må gjøre det meste selv av pakking og løft. Men jeg er stolt av at jeg klarer det, og tror det vil bli mye bedre dit vi kommer, sånn sett får det koste hva det koste vil. Forhåpentligvis får jeg snart jobb også, jeg har iallefall søkt på de som er ledige. Når jeg kommer mer til ro skal jeg dessuten ta en runde og spørre arb.givere direkte. For jeg er avhengig av å ha jobb, å ha fri er ikke bra for min psyke.. Går det bra med deg ellers da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/page/2/#findComment-2778719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det høres herlig ut, og så tar de sikkert ikke noen skade av det heller ;-)) Hva med mor og far, blir det ingen ferietur? Barna og jeg var nylig i syden vi og, godt å komme seg litt bort. Er mye å henge fingrene i nå ja, har allerede kjørt to ganger med flyttelass, og kjenner meg litt sliten fordi jeg må gjøre det meste selv av pakking og løft. Men jeg er stolt av at jeg klarer det, og tror det vil bli mye bedre dit vi kommer, sånn sett får det koste hva det koste vil. Forhåpentligvis får jeg snart jobb også, jeg har iallefall søkt på de som er ledige. Når jeg kommer mer til ro skal jeg dessuten ta en runde og spørre arb.givere direkte. For jeg er avhengig av å ha jobb, å ha fri er ikke bra for min psyke.. Går det bra med deg ellers da? Så bra! :-) Du er flink å få det til. så til slutt vil du nok få oversikta/kontrollen :-) Huska då eg flytta; Satte godstolen i stova og tenkte eg tar utgangspunkt i denne. Så har eg i allefall eitt fast haldepunkt midt i kaoset/det utrygge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/page/2/#findComment-2778722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svava Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei, Håper ting går bra for deg og ungene ute i RL. Jeg har ikke lest tråden(e) du sikter til, men uansett tror jeg det beste du kan gjøre for deg selv er å ta lang fart og drite i hele greia. ;-) Hvilken rolle spiller det egentlig om noen her på DOL mener dette eller hint om deg og/eller det du skriver? På hvilken måte kan det skade deg, hindre deg, begrense deg? Hva kan det stikke kjepper i hjulene for? Når du logger av og slår av PC-en kan ingen av oss komme etter deg og skjelle deg ut og plage deg. Vi kan heller ikke løpe til og hjelpe deg. Strengt tatt trenger du hverken DOL eller 'oss'. Du er ikke avhengig av våre råd, vår godkjenning, forståelse og anerkjennelse. Du er stor, voksen, intelligent, tøff, sterk og sta dame som kan kneise med nakken og blåse en lang marsj i hva andre mener. Spesielt de annonyme synserne på DOL. Ut fra det du tidligere har fortalt om din bakgrunn, er det ikke rart at du ser verden i sort-hvitt og at det kan kjennes livsviktig at alle skal være 100% fornøyde alltid. Det var vel slik at du alltid måtte sørge for at han var helt happy eller så braket det løst? Du kan vel i stor grad sies å ha levd i en sort-hvitt tilværelse? Det er over nå. Og du er fri til å utforske verden slik den vanligvis framstår, full av farger og nyanser. Du er også fri til å nyte din nokså nyvunnede uavhengighet av andres tilfredshet med deg. Det er ikke snakk om liv og død om noen missliker eller missforstår noe du sier, gjør eller er. For det meste dreier det seg om så bagatellmessige ting som litt skuffelse og såret stolthet. ;-) Ta frem målbåndet og mål en utskjelling/misshagsytring på DOL mot en eller flere knyttnever i trynet i RL. Skål for den stor forskjellen! Kjenn etter hvor deilig føles at det er en hel haug med ting og mennesker som det er helt unødvendig å ta hensyn til. Utforsk tryggheten i RL ved at ting og relasjoner kan fungere helt fint selv om det tidvis knirker og spraker litt. Forviller du deg inn på DOL og opplever noe du synes er ubehagelig, bør du bruke dette til å styrke ignoreremusklene og _ikke_ grublesenteret. mvh Meget bra innlegg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/page/2/#findComment-2778730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til ni Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det høres herlig ut, og så tar de sikkert ikke noen skade av det heller ;-)) Hva med mor og far, blir det ingen ferietur? Barna og jeg var nylig i syden vi og, godt å komme seg litt bort. Er mye å henge fingrene i nå ja, har allerede kjørt to ganger med flyttelass, og kjenner meg litt sliten fordi jeg må gjøre det meste selv av pakking og løft. Men jeg er stolt av at jeg klarer det, og tror det vil bli mye bedre dit vi kommer, sånn sett får det koste hva det koste vil. Forhåpentligvis får jeg snart jobb også, jeg har iallefall søkt på de som er ledige. Når jeg kommer mer til ro skal jeg dessuten ta en runde og spørre arb.givere direkte. For jeg er avhengig av å ha jobb, å ha fri er ikke bra for min psyke.. Går det bra med deg ellers da? Stakk nettopp naset utfor døra og oppdaga det flotte veret :-p Vi må ned til stranda. Etter ein heller utfordrande haust _med oppfinnsomme ungdommar (mine og vennane deira)_ har ting roa seg mange hakk. Dei har blitt vaksne, og tar ansvar. Kjekt å sjå. Å vere i Oslo i to veker blir fin ferie for oss. Fordi mannen snekrar i _mi_ datter si leiligheit, skal eg finne på masse koselege ting for han :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/page/2/#findComment-2778754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Stakk nettopp naset utfor døra og oppdaga det flotte veret :-p Vi må ned til stranda. Etter ein heller utfordrande haust _med oppfinnsomme ungdommar (mine og vennane deira)_ har ting roa seg mange hakk. Dei har blitt vaksne, og tar ansvar. Kjekt å sjå. Å vere i Oslo i to veker blir fin ferie for oss. Fordi mannen snekrar i _mi_ datter si leiligheit, skal eg finne på masse koselege ting for han :-) Håper dere får to fine og herlige uker sammen :-) Du skal få høre fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331741-til-dere/page/2/#findComment-2778822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.