Gå til innhold

Overgang fra Seroxat til Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest Såinnmarioppgittoglei

For en tid tilbake fikk jeg en forklaring her på en seponeringsmodell på seroxat med overgang til Wellbutrin. Der jeg skulle kombinere seroxat 20 mg og wellbutrin i 1 mnd før jeg tok bort de siste 20 mg med seroxat. Kombinasjonen gikk fint, men etter å ha tatt bort de siste 20 mg med seroxat har jeg følt stort ubehag (abstinenser?) i form av hodeplager (pine) "svisjelyder" og dårlig nattsøvn. Kanskje for mitt tilfelle burde det vært en saktere seponering? Jeg sto på 40 mg seroxat. Tar nå wellbutrin alene på 150 mg. Jeg ønsket en endring som følge av store bivirkninger av seroxat. Det er nå 10 dager siden jeg avsluttet seroxat. Hva bør jeg gjøre? Eller hvor lenge til må jeg regne med å føle så stort ubehag som de siste dagene? Mht Wellbutrin; (fikk anbefalt dette som et 1, valg, og deretter aurorix som et 2. valg) er dette en "riktig" medisin utover depresjon? (indikasjoner felleskatalogen) Jeg tenker på ift angst og fobi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331761-overgang-fra-seroxat-til-wellbutrin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...