Gå til innhold

Tilbakevendende angst.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med helseangst og sosial angst siden tidlig i 20-årene (er nå 30). Den sosiale angsten har blitt mye bedre, jeg har klart å komme over det meste ved å utsette meg for ting jeg syns er vanskelig. Har også en veldig støttende samboer hvilket hjelper veldig.

Helseangsten er det verre med. I høst gikk jeg noen måneder hos psykolog og etter det ble det mye bedre. Nå begynner det å vende tilbake igjen. Jeg bruker mer og mer tid på å tenke på hva som er galt med meg. Det hjelper ikke at jeg av og til får ekstraslag på hjertet. Har vært gjennom mange legebesøk og undersøkelser (spesielt av hjertet), men etter en periode forsvinner den rasjonelle tanken om at alt faktisk er bra og jeg blir veldig hengt opp i tanken på at jeg er alvorlig syk. Jeg blir dritt lei av å f.eks ikke kunne nyte ferie pga at tankene er tilbake. Jeg har blitt redd for å være hjemme alene i tillfelle noe skjer?

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enten må du søke behandling på nytt, eller du må ta en bestemmelse om at liv og død kan du ikke kontrollere. Det som skjer, det skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...