Gå til innhold

nhd/andre individuell plan

Anbefalte innlegg

''1. HVOR kan jeg finne gode planer liggende...på nett?''

''2. Hvor detaljert skal/må/bør en slik være?''

''3. Bør en ta med "alle" de som har med meg å gjøre, eller bør jeg luke unna de jeg ikke ønsker med på dette?

(hva med de jeg vil, men ikke får lov til)''

Finnes det noen enkle skjemaer/planer som ikke omfatter om jeg trenger hjelp til spising, toalettbesøk, følge til butikken - sånne litt pirkete punkter..(joda, de punktene er veldig viktige for dem som trenger det!!)

Må begynne på en plan på egenhånd da jeg tydeligvis ikke fikk den hjelpa jeg skulle få med dette.

Håper på svar, på forhånd takk c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331791-nhdandre-individuell-plan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

En Individuell plan er noe du har krav på i henhold til pasientrettighetsloven,du skal selv være med på å utforme denne planen.

Den bør beskrive både langsiktige å kortsiktige mål for den hjelpen du mottar,det er veldig viktig att du for med deg alle som yter en eller annen form for bistand/hjelp til deg.

Dette fordi de som yter deg en eller annen form sammen skal kunne jobbe mot de samme målene.

Det handler om å jobbe tverrfaglig opp mot deg.

Det ligger nok ikke så vidt jeg vet noen form for ferdig formular for dette ute på nettet.

Den planen du tenkte på som beskriver hvor mye hjelp du trenger til som fks spising og do turer osv har ikke noe med den individuelle planen å gjøre men noe vi kaller Iplos systemet.

Dette er noe som blir utarbeidet for alle som er i kontakt med helsevesenet.

Mitt forslag blir att du setter deg ned å skriver ned dine mål å tanker for veien din videre å tar dette opp med fks Nav.

Lykke til

''Må begynne på en plan på egenhånd da jeg tydeligvis ikke fikk den hjelpa jeg skulle få med dette.''

Hvorfor fikk du ikke hjelp til det? Har du ikke fått snakket med systemkoordinator i kommunen din?

Sjekk kommunen din sine hjemmesider, og se om du finner en slik plan der.

Hei

En Individuell plan er noe du har krav på i henhold til pasientrettighetsloven,du skal selv være med på å utforme denne planen.

Den bør beskrive både langsiktige å kortsiktige mål for den hjelpen du mottar,det er veldig viktig att du for med deg alle som yter en eller annen form for bistand/hjelp til deg.

Dette fordi de som yter deg en eller annen form sammen skal kunne jobbe mot de samme målene.

Det handler om å jobbe tverrfaglig opp mot deg.

Det ligger nok ikke så vidt jeg vet noen form for ferdig formular for dette ute på nettet.

Den planen du tenkte på som beskriver hvor mye hjelp du trenger til som fks spising og do turer osv har ikke noe med den individuelle planen å gjøre men noe vi kaller Iplos systemet.

Dette er noe som blir utarbeidet for alle som er i kontakt med helsevesenet.

Mitt forslag blir att du setter deg ned å skriver ned dine mål å tanker for veien din videre å tar dette opp med fks Nav.

Lykke til

Har en her http://www.sintef.no/upload/Helse/Psykisk%20helse/Pdf-filer/Individuell_plan_for_psykisk_helse_voksne.pdf

er den noe å satse på?

Vet jeg har rett på plan - jeg begynte på en i april i fjor, men kom ikke lenger da jeg trengte råd/veiledning og hjelp for å komme videre.. denne ble så lagt på hylla av de som skulle hjelpe meg . Fikk nå for ett par mnd siden beskjed om at det skulle lages en ny..kom så vidt igang før det stoppa opp igjen. denne gangen fordi den såkalte koordinatoren slutter. Det er denne jeg har hatt med å gjøre mest denne tida som psyk.

Men ser den ovenfor grei nok ut ?

Tusen takk for svar forresten! ! ! !

''Må begynne på en plan på egenhånd da jeg tydeligvis ikke fikk den hjelpa jeg skulle få med dette.''

Hvorfor fikk du ikke hjelp til det? Har du ikke fått snakket med systemkoordinator i kommunen din?

Sjekk kommunen din sine hjemmesider, og se om du finner en slik plan der.

Det som skjedde var at koordinatoren(den jeg har hatt mest med å gjøre i min periode som psyk..og ble "oppnevnt" til å være koordinator - hun er bare fra oppfølgingstjenesten så tenker jeg må spørre behandler i stede.)

Starta i april i fjor, fylte ut det jeg klarte og skulle få hjelp med resten - så stoppa det av en eller annen grunn. Starta på nytt for ett par mnd siden..fylt ut det jeg klarer..hun som skal liksom være koordinator hos meg...hu skal ha permisjon i ett år eller mer..

Har vel ikke noe fagkoordinator på dette??

Dette er vel noe som er "privat"? mitt behandlingsapparat som er hele gruppa liksom??..aner ikke jeg asså

tusen takk for svar ! ! !

Det som skjedde var at koordinatoren(den jeg har hatt mest med å gjøre i min periode som psyk..og ble "oppnevnt" til å være koordinator - hun er bare fra oppfølgingstjenesten så tenker jeg må spørre behandler i stede.)

Starta i april i fjor, fylte ut det jeg klarte og skulle få hjelp med resten - så stoppa det av en eller annen grunn. Starta på nytt for ett par mnd siden..fylt ut det jeg klarer..hun som skal liksom være koordinator hos meg...hu skal ha permisjon i ett år eller mer..

Har vel ikke noe fagkoordinator på dette??

Dette er vel noe som er "privat"? mitt behandlingsapparat som er hele gruppa liksom??..aner ikke jeg asså

tusen takk for svar ! ! !

Det er en som tar seg av slike ting i kommunen min iallefall, en såkalt "systemkoordinator". Sammen med henne fant vi ut hvor mange instanser det var i mitt behandlingsapparat, og om behovet for IP var der. Jeg takket nei, men om jeg hadde takket ja, skulle hun hjelpe meg å fylle ut skjemaet og være min koordinator.

Jeg vet ikke hvordan det fungerer i andre kommuner, men jeg ville snakket med behandleren, om var jeg deg.

''Dette er vel noe som er "privat"? mitt behandlingsapparat som er hele gruppa liksom??..''

Ja, det er slik det fungerer, om jeg har forstått det riktig.

Ellers synes jeg planen du linket til så bra ut. Grundig og oversiktlig.

Håper du finner utav det iallefall:-)

Annonse

Har en her http://www.sintef.no/upload/Helse/Psykisk%20helse/Pdf-filer/Individuell_plan_for_psykisk_helse_voksne.pdf

er den noe å satse på?

Vet jeg har rett på plan - jeg begynte på en i april i fjor, men kom ikke lenger da jeg trengte råd/veiledning og hjelp for å komme videre.. denne ble så lagt på hylla av de som skulle hjelpe meg . Fikk nå for ett par mnd siden beskjed om at det skulle lages en ny..kom så vidt igang før det stoppa opp igjen. denne gangen fordi den såkalte koordinatoren slutter. Det er denne jeg har hatt med å gjøre mest denne tida som psyk.

Du kan godt ta utgangspunkt i den fra Sintef Helse som du har funnet link til :-)

Men har du klart for deg hva du skal med IP? Hva ønsker du å oppnå med å få en IP?

Gjest Kimmie

er den noe å satse på?

Bare sørg for å få oppfølging,noen må være med deg på din vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...