Gjest En dags pause Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Er man virkelig syk hvis man ikke klarer å jobbe? Hva hvis man føler seg frisk og fungerer best om man ikke jobber? Jeg vil gjerne fungere normalt,ta utdannelse å få meg en jobb. Merker at jeg blir dårlig når jeg får for mye press på meg,det kan være tanker eller opplevelser som utløser det. Fungerer best når jeg er mye for meg selv,har mine foklaringer på det. Ville ha det bedre og har tatt medisiner over tid,men jeg virker enda sykere da og klarte ingenting,ble handligslammet. Medisiner er ikke løsningen for meg. Redd for symptomene jeg har nå,kjenner på angst igjen om dagen og om nettene. Har ikke symptomer hele tiden,kan man forebygge dem uten medisiner? Begynner å bli opptatt av diagnoser igjen,lurer på hva som feiler meg sett med psykiatriens øyne. Jeg har aldri sett ulver eller hunder som vil angripe meg,men ser skygger som lusker rundt meg og jeg tror det er onde krefter. Det er som om tiden står stille men likevel går dagene,jeg blir eldre uten å vite det. Hva om virkeligheten ikke er slik jeg tror? Tvilen er der igjen,virker som om den aldri forsvant men bare gjemte seg. Årene går og jeg blir eldre,tenker på medisiner som fungerer som et skjold,beskytter meg mot alt som vil angripe meg. Blir forvirra,lurer på hva som skal til,hva jeg trenger. Er redd alt skal rase sammen,tenker på å gjemme meg. Bli innlagt og la meg medisineres,bort fra alt jeg ikke takler. Kunne komme tilbake og var velkommen hvis jeg trengte det,døren stod alltid åpen hvis jeg skulle få symptomer igjen. Er avhengig av hvordan andre tolker meg,får positiv respons. Ser bra ut sier de. Kan man være syk og se bra ut? Ser tegnene,kan det bli kastet over meg slik at jeg bare forsvinner totalt,eller kommer det litt og litt? Når folk sier jeg ser bra ut,frisk ut. Da kan jeg ikke si at jeg ofte ikke føler meg bra,vil være bra/frisk. Hvorfor er jeg usikker på om jeg er det? Er det vanlig å føle seg akutt sliten,å måtte legge seg ned innimellom? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331804-forandring-i-sikte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg vet ikke helt hva spørsmålet var helt konkret, men om du spør om dette er sykdom, så er svaret et klart ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331804-forandring-i-sikte/#findComment-2779178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En dags pause Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg vet ikke helt hva spørsmålet var helt konkret, men om du spør om dette er sykdom, så er svaret et klart ja. Er det virkelig det? Er usikker og vil ikke det skal gå får langt,folk sier jeg ser så bra ut. Jeg lurer dem til å tro at jeg er frisk,de vet jeg har tatt opp lesingen,vet også om litt til. Kan det stoppes uten medisiner? Hvis jeg slutter å lese og ikke snakker om det? Det har tatt litt av de siste ukene,behandlerene har ferie. Ingen på gruppen mente at jeg var psykotisk. Vil være lojal mot de som har tro på meg,de tror jeg er frisk. Men tryggheten er i ferd med å forsvinne,gjør som mine alternativt tenkene bekjentskaper sier jeg skal gjøre,men føler ikke at mesterene hjelper. Å det gjør meg vondt å skrive det,føler meg naken og ubeskyttet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331804-forandring-i-sikte/#findComment-2779196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En dags pause Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg vet ikke helt hva spørsmålet var helt konkret, men om du spør om dette er sykdom, så er svaret et klart ja. Joda jeg får hjelp av mesterene,jeg er trygg og beskyttet. Lys og kjærlighet er sterkere enn mørket,det overvinner alt. Trygg og beskyttet,mine tanker er min virkelighet. Takk :-) Må bare tenke rett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331804-forandring-i-sikte/#findComment-2779237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.