Gå til innhold

Feiler det meg noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Paranoid!

Hei! For ca 5 dager siden så kjente jeg at det svei veldig når jeg urinerte. Jeg har hatt ubeskyttet sex med en ukjent for ca. 2 og en halv måned siden. Uansett så dro jeg til legen senere samme dag og han sa at det mest sannsynlig var en klamydiainfeksjon. Jeg fikk 2 tabletts-kur og tok tisseprøve. Senere samme dag så svei det ikke lenger. Alles im ordnung tenker jeg:D Men i går (4 dager etter kuren) merket jeg at jeg var litt rødlig rundt urinrøret helt ytterst på penis. Kjente ingen kløe/svie, men uansett så dro jeg til legen i dag og hun så på penis og sa at det ikke så ut som begynnende herpes eller sopp, men at det mest sannsynlig var at jeg bare var litt øm. Jeg ble anbefalt å kjøpe sinksalve som skal lindre. Nå når jeg har brukt sink i en halv dag så kjenner jeg at penis kjennes øm ut. Det svir fortsatt ikke når jeg tisser eller får sædutløsning. Kan dette være en ettervirkning etter antibiotikaen, eller er det bare salven som gjør at jeg får en øm følelse? Har akkurat fått meg ny kjæreste som også har fått klamydiakur fordi jeg mest sannsynlig hadde det. Kan jeg ha vært så uheldig å ha fått flere ting enn klamydia?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331818-feiler-det-meg-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er ikke lett å stille noe sikker "fjerndiagnose" uten nærmere undersøkelse. Slik du beskriver er jeg i tvil at dine symptomer hadde noe med din affære for 2 1/2 måneder siden. Akutte reaksjoner kommer myeraskere enn 2 mndr. Kan selvfølgelig ikke utelukke, men jeg ville tro at du hadde en uspesifikk infeksjon, ikke en seksuelt overført infeksjon. I alle fall, den standardbehandlingen for klamydia skulle greie opp med det. Jeg ville tro at den rødlige reaksjonen du ser nå er en del av den infeksjonen som du fikk behandling for, bare at den tar litt lenger tid å bli normalisert. Jeg kan ikke tenkemeg noen andre seksuelt overførte infeksjoner som er aktuelle for deg. Jeg vi alnbefale at du ser det an i noen dager før du foretar noe. Barfe en ting til: jeg har ingen tro på atdet er ettervirkning av antibiotika som gjør deg rød rundt urinrøret. Se det an noen dager før du tenker på noe mer. Kan selvfølgelig ikke utelukke, men jeg tror ikke på at det er noe du behøver å være urolig for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331818-feiler-det-meg-noe/#findComment-2779308
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...