Gå til innhold

Lurer på en ting,,,,NHD

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om det kan være farlig hvis en lege er for kjapp med å skrive ut antidepressive. Jeg tenker da spesielt i forhold til angst. Hvis et par gode samtaler med noen kunne hjelpt på angsten og at den da kanskje ikke har behov for antidepressive, er det da farlig for en å ta de? Og vil de eventuelt være til fordel for noe da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331822-lurer-p%C3%A5-en-tingnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg at dette er farlig. Hvis man ikke trenger AD vil man sannsynligvis ikke merke annet enn bivirkninger?

Men hva hvis ene bivirkningen er nedstemthet, hvordan kan man vite hva som er hva? Hehe...mener ikke å bli vanskelig nå, men lurer bare litt på dette. Er jo ikke kjekt å gå å være nedstemt i mange uker hvis en egentlig kunne unngått det....hvis dere forstår hva jeg mener.

Da er det vel lurt å holde ut dette i 2-3 uker? De fleste bivirkninger vil forsvinne innen da, tror jeg. Så vedvarer denne nedstemtheten utover dette vil det vel sannsynligvis ikke være en bivirkning av AD?

Jeg har ikke fasiten på dette, tar det kun utav mitt eget rare hode :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...