Snacky1365380698 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg og sambo gjennom 9 år har valgt å ta pause for å finne ut av ting. Er vel egentlig ingenting å finne ut av, men vi er ungdomskjærester og vil leve litt hver for oss for å ikke ende opp som "bitre 50åringer". Er selvsagt mer til historien enn det, men dette er kortversjonen. Status er uansett, vi har det bra, men vil være sikre på at vi vil ha hverandre før evt de store valgene som bryllup og barn kommer. Vi er begge enige og mtp opp on nedturene det siste året, er nok dette absolutt en god ide. Vi skal bo hver for oss ett år og så ta det derfra. Vi er veldig gode venner og snakker mye sammen. Og det tok selvsagt ikke lang tid før jeg klarte å involvere meg i en ny en. Helt uskyldig fra min side (men gud hvor gøy det var! Har jo gått glipp av disse flørte/bli kjent aspektene ettersom jeg har hatt samboer gjennom hele 20årene) og jeg avsluttet før noen hjerter ble knust, så intet skitten spill. Men kun etter en flørt innser jeg allerede at mitt hjerte tilhører min "eks", men litt uforpliktene moro (som altså jeg ikke hadde i studenttida...huff, kjenner bittereheten allerede, he he...) skader ingen. Og så oppdager jeg at min eks gjør akkurat det samme. Har ikke snoket eller noe, men med god, gammel kvinnelist og kjennskap til min eks dårlige løgner og elendighet når det kommer til å skjule "spor" fikk jeg da greie på at han har noe på gang med ei felles venninne. Fy f*** hvor vondt det gjør. Vet jo at jeg gjør det samme, men jeg kjenner jo meg selv. Det betyr jo ingenting for meg. Hvordan kan jeg vite det om han. Hva om han finner drømmedama?!?! Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Få ut litt frustrasjon, tenker jeg. Føler som jeg ikke får puste akkurat nå. Det gjør så utrolig vondt... Pussig det der - hvordan enkelte regler/tillatelser bare gjelder en selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331843-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Hvis man er enige om at man har "pause" og kan rote med andre i den tiden så bør man være 150% klar over at den andre kan finne en annen det kan oppstå varme følelser for. Jeg hadde aldri gått med på en slik pause-ordning, men det er meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331843-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/#findComment-2779496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 ''Vet jo at jeg gjør det samme, men jeg kjenner jo meg selv. Det betyr jo ingenting for meg. Hvordan kan jeg vite det om han. Hva om han finner drømmedama?!?!'' Akkurat her tror jeg du overvurderer din egen selvkontroll. Flørt er en lek med følelser. Følelser har har røtter i noe av det dypeste og skjøreste i oss. Vi kan aldri vite på forhånd nøyaktig hvor grensen går for at den "uskyldige", overfladiske flørten skal rive tak i det mer dypfølte. Dere leker _begge_ hvor nært flammen før det tar fyr. Tror også du undervurderer hva din flørting gjør med hans følelser. Kan hende fremstår den ikke like uskyldig og ufarlig i hans øyne som den gjør i dine. Personlig hadde jeg ikke orket et slikt halvsatse-vente-eventuelt-snuse-rundt-på-andre-prosjekt. Jeg foretrekker å satse fullt ut på én som også satser på meg, eller ikke satse i det hele tatt. ''Pussig det der - hvordan enkelte regler/tillatelser bare gjelder en selv...'' Kanskje på tide med en revisjon av de reglene. Likhet for loven... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331843-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/#findComment-2779733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
srp1365380487 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg skjønner deg god jeg - må dere ta absolutt hele året før dere bestemmer dere? Du har jo fått vite det du trengte å få vite med denne episoden. Jeg tror typen din kanskje har sett seg ut en felles venninne enten fordi 1 Felles venninner er absolutt "forbuden frukt" så lenge dere er kjærester, og derfor ekstra spennende. Så dermed blir det én av dem han sikter seg inn på så snart han har litt mer frihet. 2 Felles venninner er en "link" mellom fortid og nåtid - hun er en påminner og en tilknytning til det livet han har med deg, og holder forbindelsen i live selv om dere har pause. 3 Han har hele tiden hatt en dragning mot henne, og har klart å unngå utroskap, men når han får pause, kan han endelig teste ut litt romantikk el sex med den han er interessert i uten å brenne alle bruer til forholdet med deg - det er jo nemlig ikke sikkert den nye tilsvarer hans forventning? To av disse alternativene er ikke så plagsomme, men det siste alternativeet er jo lite oppløftende da... Hvis dere har en åpen tone, og hvis du klarer å snakke om sånne ting uten å virke anklagende, så kan du kanskje få vite litt mer om hans motivasjon? (...og kanskje tilføye at din egen motivasjon til å flørte med andre er veldig liten nå når du veit at du egentlig er glad i ham....) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331843-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/#findComment-2779833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamvold Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg mener at to mennesker som trenger pause fra hverandre ikke har et forhold som er liv laga. Gå fra hverandre med en gang eller så må du prøve å redde stumpene med en gang, ellers så blir det sex med en annen på en av dere. Garantert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331843-det-gj%C3%B8r-s%C3%A5-vondt/#findComment-2781208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.