Gå til innhold

Lav dose antidepressive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor høyt opp da??? Til 100 mg eller mer?

Til 80-100 mg. Ut over det må en styre etter serumkonsentrasjonsmålinger.

Kanskje så mange som 3-4% er "hurtige nedbrytere". Disse kan trenge flere hundre mg.

I praksis ville jeg skiftet til et annet AD om jeg ikke oppnådde effekt på 60 mg. Cipralex er klart bedre enn Cipramil.

Gjest Vanuna

Kanskje så mange som 3-4% er "hurtige nedbrytere". Disse kan trenge flere hundre mg.

I praksis ville jeg skiftet til et annet AD om jeg ikke oppnådde effekt på 60 mg. Cipralex er klart bedre enn Cipramil.

I praksis har jeg prøvd en del av dette og det virker ikke slik som du fremstiller det her. Ikke på meg, jeg har ikke kompetanse til å uttale meg for andre. Hvis jeg tar 80 mg. cipramil fungerer jeg ikke i det hele tatt...........er det noe attraktivt å bli dopet ned slik at samfunnet får fred?

Legen sa til meg at 20 mg. var det høyeste en kunne få. Sist gang holdt det med 10 for meg, men legen vil ikke øke dosen min fordi han mener at det er en bivirkning at jeg er mye mer deprimert nå enn når jeg begynte på de, så jeg skal fortsette på 5 mg. Da kan jeg vel egentlig bare forvente å ha det like fælt enda en stund da.....jeg er jo så sliten av dette nå....

Gjest eller?

I praksis har jeg prøvd en del av dette og det virker ikke slik som du fremstiller det her. Ikke på meg, jeg har ikke kompetanse til å uttale meg for andre. Hvis jeg tar 80 mg. cipramil fungerer jeg ikke i det hele tatt...........er det noe attraktivt å bli dopet ned slik at samfunnet får fred?

Det er vel ingen som ha sagt at du skal bli dopet ned. Men det er en stor forskjell på 5 mg og ytterpunktene oppover som du snakker om her. Trenger du AD er det vel et viktigste at du fnner den optimale dosen for deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om lave doser fungerer, er det ingen grunn til økning. Å fortsette me store doser forutsetter jo at en får det klart bedre. Ingen skal bruke store doser om en blir verre av det. Det trodde jeg var åpenbart for alle.

Gjest Vanuna

Om lave doser fungerer, er det ingen grunn til økning. Å fortsette me store doser forutsetter jo at en får det klart bedre. Ingen skal bruke store doser om en blir verre av det. Det trodde jeg var åpenbart for alle.

Kan du definere for meg hva det er å få det klart bedre?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...