Gå til innhold

lystløgnere/mytoman

Anbefalte innlegg

Hei. vi har kommet til att svigerinnen vår er lystløgner. Hun fantaserer og forteller usanne historier daglig.Bruker masse penger slik att de hele tiden sliter med økonomien. Min bror er veldig fortvilet,har flrsøkt å ta det opp med henne,men hun blir da rasende. Han har lyst å gå fra henne,men de har ett barn på 3 år,derfor vil han prøve å holde ut. Vi synes det er veldig trist for henne så kunne vi bare fått henne til behandling. Jeg har lest litt om det og forstår att det kan være vanskelig. Har du noen gode råd hvordan en kan få henne til å innse att hun trenger behandling,evt.hvordan vi bør gå frem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331867-lystl%C3%B8gneremytoman/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror dette er særdeles vanskelig å behandle. Jeg synes jeg ser mange psykopatiske trekk hos de jeg har forsøkt å behandle.

Det viktigste er sannsynligvis at de selv ser problemene dette skaper, og at de er ekte motivert for å gjøre noe med det.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hei og takk for svar.

Ble igrunnen like klok. Har du noen gode råd hvordan vi kan gå frem. Vet du noen som har blitt frisk av det? Kan det brukes medisiner?

Det viktige er å få vedkommende til å se konskvensene av sine handlinger og derigjennom bli motivert for endring. Da vil en kunne ha hjelp av samtaler med en psykolog. Medisiner har ingen effekt.

Det viktige er å få vedkommende til å se konskvensene av sine handlinger og derigjennom bli motivert for endring. Da vil en kunne ha hjelp av samtaler med en psykolog. Medisiner har ingen effekt.

Takk for raskt svar igjen. Fint.

Men hvordan vil du foreslå at vi skulle gå frem, Konfrotere

henne med løgner ???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...