Gå til innhold

Litt høyt blodsukker

Anbefalte innlegg

Gjest tkd_undrer

For en uke siden var jeg hos min fastlege og tok noen blodprøver. Fikk senere et brev hvor det stod at jeg hadde: "Litt høyt blodsukker". Fulgte med en rekvisisjon for polikliniske pasienter og jeg har bestilt en belastningsprøve med glukose på mitt lokale sykehus. Det jeg lurer på et hva dette egentlig betyr, "litt høyt blodsukker"? Hva innebærer dette, er det farlig? Må jeg unngå alt av søtsaker nå? Jeg har kikket på alle symptomer for diabetes, men jeg har ikke oppdaget at noen av symptomene stemmer hos meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331934-litt-h%C3%B8yt-blodsukker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Det betyr antagelig at blodsukkeret ditt har vært innenfor det man kaller referanseområdet, men litt høyt innen dette. Hvis du føler deg frisk, så synes jeg du skal leve helt som normalt. Belastningen har legen din bestilt for å være helt sikker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...