Gå til innhold

unnvikende personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 21 år som lurer på om jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse. Har helt siden jeg var liten følt meg litt annerledes og har altid hatt lite venner og vanskelig for å få kontakt med folk og å være utadvent. Føler at det bare blir verre og verre. Har ofte vurdert selvmord fordi jeg rett og slett ikke ser en utvei og klarer ikke bryte ut av et dårlig mønster. Har også begynt å drikke oftere, føler jeg konstant trenger å unslippe hverdagen, har per idag bare tre venner og føler jeg lever et ufullstendig liv der jeg ikke aktivt tar initiativ til noe som helst og skaper noe, men bare lar ting skje rundt meg og det skremmer meg. Lurer på hva det skal bli av meg her i livet. Misstenker at det kan være unnvikende personlighet jeg har, er ekstremt sjenert og unngår en hver konflikt, orker snart ikke mer, er jo nødt til å overleve her i verden, men er vanskelig med jobb når en føler at alt er en belastning som sliter på psyken. Er det en spesiel behandling som hjelper mot dette? Vet ikke hvilken ende jeg skal begynne i, har du noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331935-unnvikende-personlighetsforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest agurken

Hei!:-)

Ja, det er behandling. Det fins blant annet et dagavdelingsnettverk som tilbyr gruppeterapi og individualsamtaler, med hensyn til personlighetsproblematikk.

Oppfordrer deg til å gå til fastlegen med tingenes tilstand. Skriv gjerne et brev hvis du syns det er vanskelig å snakke om. Legen kan hjelpe med å finne ut hva slags tilbud det er der du bor.

Bra at du tar tak i ting. Lykke til:-)

Hei,

Jeg vet ikke om det er eget behandlingsopplegg for uvpf, men det finnes hjelp, jeg er der et sted selv (med fremgang).

Det er fint at du tar tak i situasjonen din, for du skal ikke gå rundt og ha det vanskelig.

Snakk med fastlegen din, h*n er den som kan hjelpe deg videre.

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...