Gå til innhold

Å ikke bli frisk av medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest annonymia

Jeg spiser medisiner og er like forbannet syk. Dette er deprimerende. Har en drøm om å bli bra, men denne knuses med jevne mellomrom.

Slutter med piller jeg, tror jeg. Da blir jeg mindre trett, mere opplagt og greier å ta meg av andre.

Hva skjer om jeg slutter brått på trilafon? Må bare være i form i minst en uke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331943-%C3%A5-ikke-bli-frisk-av-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du slutter brått på trilafon kommer sykdommen tilbake for fullt.

Har du snakket med lege om å prøve andre medisiner? Eller forandre dosen? Jeg tror ikke det er lurt at du slutter med medisiner, men det kan jo hende det er andre medisiner/doser/kombinasjoner som hjelper deg bedre.

Gjest annonymia

Hvis du slutter brått på trilafon kommer sykdommen tilbake for fullt.

Har du snakket med lege om å prøve andre medisiner? Eller forandre dosen? Jeg tror ikke det er lurt at du slutter med medisiner, men det kan jo hende det er andre medisiner/doser/kombinasjoner som hjelper deg bedre.

Hei Orio!

Jeg skjønner ikke forskjellen på å være syk med medisiner og å være syk uten? Har ikke noe liv uansett.

Har prøvd ut de fleste medisiner så det toget er visst gått. Spørsmålet er om jeg vil bruke medisiner og være treg i hodet, trett og utafor, eller om jeg vil ha et hodet som virker, være i bra fysisk form, men ha mye angst og uro og paranoide tanker. Paranoid er jeg forøvrig også uansett.

Hvis jeg veier dette på ei vektskål blir det ca uavgjort. Så hva er hensikten da? Trodde jeg skulle bli mere stabil, men jeg svinger jo som bare det. Det ene øyeblikket vil jeg utfordre verden, i det andre ser jeg ingen mening med dette. Angsten er tilbake og jeg er syk.

Gjest profile

Hei Orio!

Jeg skjønner ikke forskjellen på å være syk med medisiner og å være syk uten? Har ikke noe liv uansett.

Har prøvd ut de fleste medisiner så det toget er visst gått. Spørsmålet er om jeg vil bruke medisiner og være treg i hodet, trett og utafor, eller om jeg vil ha et hodet som virker, være i bra fysisk form, men ha mye angst og uro og paranoide tanker. Paranoid er jeg forøvrig også uansett.

Hvis jeg veier dette på ei vektskål blir det ca uavgjort. Så hva er hensikten da? Trodde jeg skulle bli mere stabil, men jeg svinger jo som bare det. Det ene øyeblikket vil jeg utfordre verden, i det andre ser jeg ingen mening med dette. Angsten er tilbake og jeg er syk.

Det er vel ikke noe vits i å bruke dem om du ikke føler deg bedre. De koster jo penger om ikke annet. Vær OBS på at det kan ta tid før noen medisiner virker, slik at du ikke slutter og må begynne på nytt igjen, - kjedelig. Nå vet jeg ikke om trilafon er en medisin som en kan slutte brått på, men du kan jo isåfall trappe ned.

Gjest annonymia

Umulig å svare på når du ikke forteller noe om sykehistorien, intet om medisiner du har brukt, intet om hva du nå plages med, intet om behandling forøvrig osv.

Det var meg som skrev under nicket "hunting medication" for en tid tilbake. Dumt å skifte nick sånn sikkert, men jeg er sikker på at mennesker vet hvem jeg er. Jeg er paranoid så det holder.

Den bipolare sykdommer har vært prøvsom i lengre tid, var oppe i skyene en stund, men nå svinger jeg som en svingstang. Slitsomt. Jeg føler meg syk hele tiden, sånn fysisk. Tror medisinene har skylden for dette og vil derfor slutte. Ikke virker den heller, jeg er jo syk uansett.

Har redusert dosen.

Annonse

Gjest Anonym-i-dag-jeg

En god grunnregel er å ikke begynne å endre på medisinen uten at lege/psykiater har godkjent det. Kjenner mange som har slutta på medisin brått og fått store nedturer av det. Mange går rundt og tenker at medisinen ødelegger for en, men da skal en ta det opp med lege/psykiater sånn at du får byttet til en bedre medisin eller trappa ned. Men husk at det er du selv som må bestemme så lenge du ikke blir tvangsmedisinert.,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...