Gå til innhold

plastisk opresjon

Anbefalte innlegg

Gjest misstia64

Hei jeg er ei dame på 44 år fra rogaland og ble operert for cancer thyridea i 1977 der de fjernet store deler av muskler sener og kjertler i min hals. resultatet er en veldig innhult hals på høyre side og fra siden ser jeg ut som en pelikan, Selv føler jeg at pusterøret har falt fremover etter fjerning av organer som holdt det på plass. Ellers så har jeg jo også ett langt arr som går fra bak øret høyre side ned til midt framme på halsen, Da de var borti nervene til stemmebåndet under opereasjonen har jeg også arr ett kanyle som jeg måtte bruke ca 1/2 år. men spørsmålet mitt er: kan jeg få en kosmetisk operasjon som kan gi meg tilbake så noenlunde en normal fin halsform samt å få fjernet arrene? Jeg ble altid lovet en slik operasjon på sykehuset men de gangene jeg har vært innpå det får jeg til svar at de kun kan rette litt på arrene. Så som du sikkert forstår så er formen på halsen for meg viktigere enn arrene. Haken går i ett med halsen og jeg har alltid måtte ha langt hår for å skjule det mest mulig. Når jeg i dag ser på alt det utrolige de kan utføre med plastikkirogi har jeg jo vanskelig for å forstå at de kun kan gjøre noe med arrene. Men jeg vet jo også at det er en omtålelig plass pga disse nervene som ligger der. og jeg ønsker på ingen måte å risikere å miste stemmen igjen. takk for oppmerksomheten og venter spent på svar :) missstia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/331951-plastisk-opresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...