Gå til innhold

Når er det søvnproblemer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bipolar is Down

Vet ikke sikkert jeg..Håper du slipper å slite så mye med søvnen før du får innsovningshjelp..

Jeg sovna etter 05 på morgenen og var oppe igjen halv 07 igjen..

Jeg fikk ikke hjelp før jeg hadde gått sånn i 3 uker..da måtte jeg vurderes opp og i mente av legen..trengte visst ikke hjelp til innsovninga(noe "alle andre"(behandlingsteamet) mente jeg trengte)

Men håper du får hjelp-det er IKKE godt å gå med dårlig søvn

Gjest Bipolar is Down

Vet ikke sikkert jeg..Håper du slipper å slite så mye med søvnen før du får innsovningshjelp..

Jeg sovna etter 05 på morgenen og var oppe igjen halv 07 igjen..

Jeg fikk ikke hjelp før jeg hadde gått sånn i 3 uker..da måtte jeg vurderes opp og i mente av legen..trengte visst ikke hjelp til innsovninga(noe "alle andre"(behandlingsteamet) mente jeg trengte)

Men håper du får hjelp-det er IKKE godt å gå med dårlig søvn

Glemte en liten ting - jeg la meg i halv 01 tida hver kveld for "de" sa jo at en burde legge seg og stå opp til samme tid hver dag.

Men mener det er noe om 20min/halvtime før en går ut av senga og prøver på nytt ei lita stund etterpå.

Håper fortsatt at du får gode svar - det kunne jeg trengt også

Jeg tror ikke "antall våkne timer etter leggetid" er avgjørende for om du får sovemedisin. Det tar vel ca en halv time før imovane virker, så lenger enn det må det nok i alle fall være. :- ) Dessuten tror jeg det er veldig forskjellig hvor "lett" legene skriver ut sovemedisiner.

Noe av det som blir lagt vekt på er hvor tidlig du legger deg, hvor lenge du blir liggende om morgenen, om du føler deg uthvilt når du står opp, om du har prøvd andre ting enn medisiner for å få sove, om du har en sykdom/er i en livssituasjon som gjør det ekstra viktig at du får sove.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis du ellers har gjort fornuftige forberedelser, prøver å etterleve en normal og stabil døgnrytme, ikke sover lang middagshvil etc, er det et søvnproblem hvis det nedsetter din funksjon eller livskvalitet i betydelig grad.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...