Gå til innhold

Høy puls ved innsovning

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelur

Hei! Jeg plages veldig ofte med å få høy puls ved innsovning. Jeg legger meg og idet jeg sovner så bråvåkner jeg med følelse av pustebesvær og høy puls! Kjennes ut som om jeg stopper å puste idet jeg sovner,pulsen slår fort og hardt, men kommer meg etter å ha satt meg opp å roet meg ned,i løpet av få minutter. Men dette er veldig plagsomt,og jeg blir redd noen ganger. Jeg bruker Bricanyl og Pulmicort,og tar begge disse rett før sengetid da jeg ofte tettner om natten. Vet at bricanyl kan øke pusten (bruker 1 til 2 innhalasjoner 0,5mg) og lurer på om det er bricanylen som er synderen til dette ubehaget eller om jeg bør ta turen til legen? Kan også nevne at jeg engang i blant får dette ubehaget på dagtid også,men det er mye sjeldnere. Astmamedisinen tas etter behov og har ikke alvorlig men moderat astma uten store anfall,kun tiltetting. Håper du kan hjelpe meg,for jeg blir oppriktig bekymret! Vi har ikke noe spesielt med hjerte/kar sykdommer i familien,noen i den eldre garde(onkler,bestefar) har hatt hjerteinfarkt i høy alder,og min bestemor på over 90 har angina. Men mor,søster og mormor har astma. Jeg har blodtrykk som beveger seg imellom 120/80 - 125/90 alt ettersom hvilken lege som måler... Har prøvd å måle pulsen men er vanskelig for den er ikke alltid regelmessig,går fort og sakte om hverandre. Har også noe svimmelhet i forbindelse med den høye pulsen. På forhånd takk for svar! (jeg er kvinne 29år som nylig har sluttet og røyke)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332112-h%C3%B8y-puls-ved-innsovning/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...