Gå til innhold

Sjekke mail

Anbefalte innlegg

Gjest vet ikke hva jeg skal

Jeg har vært kjæreste med en mann i noen måneder nå. Ingen har noensinne øst av seg så mange fantastisk ord til meg som han. Og ingen har noensinne pratet så mye om hvor forferdelig det er med utroskap og hvor mange drittfolk som er utro i dette samfunnet. Nå har jeg funnet ut at han mest sannsynlig er en løgner, han har mest sannsynlig noe på gang med en annen dame, jeg har konfrontert han med dette og han nekter. Jeg kan ikke vite dette med sikkerthet men har store mistanker.

Jeg er klar for å finne den rette, jeg har et barn fra før og er klar for å få flere barn. Jeg har ikke tid til å sløse bort tiden min. Derfor MÅ jeg finne ut om mistankene mine stemmer eller ikke. Han er en helt fantastisk mann på alle måter så jeg har ikke lyst til å gi slipp på han, men om han lurer meg trill rundt er han selvfølgelig en stor bløff.

Jeg så tilfeldigvis passord til diverese ting skrevet ned på en lapp,blandt annet til emailen hans. Av prinsipp vil jeg ikke sjekke mailen, men det er kanskje den eneste måten å finne ut på om han er utro på. Alltid når han er inne på mailen sin er han veldig påpasselig så jeg ikke ser skjermen..

Hva hadde dere gjort? er så fortvilet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest åpenhet

Jeg synes du skal si i fra hva som gjorde deg mistenksom. Om han gladelig viser deg mailene uten problem er han kjekk og vedrt å satse på. Om han vil ha sine hemmeligheter så får du vurdere om du vil være sammen med ham. Selv ville jeg ikke satset på en mann som ikke vågde å være ærlig og åpen men det er så meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783121
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du bør i alle fall ikke gå inn å sjekke mailen hans bak hans rygg, om du virkelig seriøst vurderer å gå inn i et mer fast forhold med ham. Det vil bli svært vanskelig å basere et forhold på en slik løgnaktig atferd.

Hvis du ikke ser noen annen mulighet til å finne ut av dette enn å lese mailen hans kan du jo be ham om å få lese den, evt. sammen med ham. Da selvfølgelig uten at hanførst får sjanse til å gå inn å "rydde". Da vil kanskje bare reaksjonen hans avsløre om han har noe å skjule?

Uansett kan jeg ikke forstå at du orker tanken på å innlede et mer seriøst forhold til en du i det hele tatt mistenker for å være utro. I et godt forhold har en ikke slik (seriøs) mistanke, og resultatet av e-post-undersøkelsene dine er i så måte ikke så interessant.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783157
Del på andre sider

Gjest jeg ville sjekket

Høyst sannsynlig så er din følelse av noe galt, helt riktig.

Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å sjekket mailen hans, om det er bare for å få bekreftelse på dine mistanker. Men da bør du også være konsekvent og avslutte forholdet om du finner noe du ikke liker og kan leve med.

Jeg er stygt brent, har vært gift med en psykopat og ble grundig lurt. Har vanskelig for stole på menn, da jeg har såpass innsikt at jeg vet at jeg kan virke tiltrekkende på slike mennesker og er i utgangspunktet mistenksom, ikke sjalu eller kontrollfreak.

Men jeg orker ikke en gang til..derfor sjekker jeg.

Er også av den oppfatning av at hvis man er avhengig av at alt skal være så fordømt hemmelig og personlig i et forhold, så har man jo rom til å gjøre nesten hva som helst uten at partneren har mulighet til å skjønne hva som foregår, jeg synes det er blitt nesten mer ekstremt den andre veien nå.

Jeg har ved i starten av 2 forhold funnet ting som var uforenlige med å fortsette disse forholdene.

Bla annet en med store økonomiske problemer, som igjen ville satt meg i økonomisk uføre, samt en som allerede skulle gifte seg med enn annen...men ups da..glemte å fortelle det til meg.

Jeg er glad jeg oppdaget dette før jeg ble for involvert, fordi jeg har barn og fordi jeg ønsker å verne om mitt følelsesliv og heller spare på det til jeg finner en ordentlig mann.

Så ja, jeg ville sjekket og fått den bekreftelsen jeg trengte for å ta et bevisst valg.

Om du finner noe du ikke liker, så har du iallefall deg selv å takke om du velger å fortsette forholdet.

Men jeg hadde holdt tett om det for evig og alltid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783214
Del på andre sider

Høyst sannsynlig så er din følelse av noe galt, helt riktig.

Jeg ville ikke hatt noen skrupler med å sjekket mailen hans, om det er bare for å få bekreftelse på dine mistanker. Men da bør du også være konsekvent og avslutte forholdet om du finner noe du ikke liker og kan leve med.

Jeg er stygt brent, har vært gift med en psykopat og ble grundig lurt. Har vanskelig for stole på menn, da jeg har såpass innsikt at jeg vet at jeg kan virke tiltrekkende på slike mennesker og er i utgangspunktet mistenksom, ikke sjalu eller kontrollfreak.

Men jeg orker ikke en gang til..derfor sjekker jeg.

Er også av den oppfatning av at hvis man er avhengig av at alt skal være så fordømt hemmelig og personlig i et forhold, så har man jo rom til å gjøre nesten hva som helst uten at partneren har mulighet til å skjønne hva som foregår, jeg synes det er blitt nesten mer ekstremt den andre veien nå.

Jeg har ved i starten av 2 forhold funnet ting som var uforenlige med å fortsette disse forholdene.

Bla annet en med store økonomiske problemer, som igjen ville satt meg i økonomisk uføre, samt en som allerede skulle gifte seg med enn annen...men ups da..glemte å fortelle det til meg.

Jeg er glad jeg oppdaget dette før jeg ble for involvert, fordi jeg har barn og fordi jeg ønsker å verne om mitt følelsesliv og heller spare på det til jeg finner en ordentlig mann.

Så ja, jeg ville sjekket og fått den bekreftelsen jeg trengte for å ta et bevisst valg.

Om du finner noe du ikke liker, så har du iallefall deg selv å takke om du velger å fortsette forholdet.

Men jeg hadde holdt tett om det for evig og alltid.

Er enig med deg. Jeg NEKTER å kaste bort tiden min på en som lyger og lurer meg for å evt ha meg som en "sikkerhet" og samtidig holde på med andre damer. Jeg har en god grunn for å sjekke mailen og ønsker sterket å gjøre dette. Er det ulovlig tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783220
Del på andre sider

Annonse

Gjest privatliv

Er enig med deg. Jeg NEKTER å kaste bort tiden min på en som lyger og lurer meg for å evt ha meg som en "sikkerhet" og samtidig holde på med andre damer. Jeg har en god grunn for å sjekke mailen og ønsker sterket å gjøre dette. Er det ulovlig tro?

Det er ulovlig å åpne andres brev. En kan anta at dette også omfatter mail.

Hvis du åpner den og finner alt i orden, vil det ende der? Eller vil det stadig bli noe nytt du skal sjekke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783225
Del på andre sider

Gjest jeg ville sjekket

Om du gjør det, hvem skal ta deg på det?????

Du trenger ikke engang å fortelle ham hva du vet...eller hur? Ikke gjør det mer komplisert enn det trenger å være. S

piller det noen rolle om du forteller ham hva du vet? Forandrer det ditt endelige valg?

Hvis du finner noe som bekrefter din mistanke, så er ikke dette noe å satse på uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783230
Del på andre sider

Gjest jeg ville sjekket

Det er ulovlig å åpne andres brev. En kan anta at dette også omfatter mail.

Hvis du åpner den og finner alt i orden, vil det ende der? Eller vil det stadig bli noe nytt du skal sjekke?

Jeg er slett ingen kontrollfreak og ikke er jeg sjalu heller.

Men jeg verner om meg selv om mitt følelsesliv.

Jeg er også såpass klar over hvilke mennesker jeg tiltrekker meg, at jeg stoler ikke blindt på alt og alle.

Mange kan virke veldig tillitvekkende i starten av et forhold. Jeg er ikke slik at jeg benytter enhver anledning til å sjekke mail, telefon osv..

Jeg merker meg hva som blir sagt, får jeg en mulighet for det, dobbeltsjekker jeg gjerne små detaljer.

Snakker gjerne med folk som kjenner vedkommede og på en diskret måte kan jeg få bekreftet om det stemmer eller ei.

Intense mennesker som elsker deg over alt på jord etter en uke, eller som snakker forferdelig mye om utroskap/løgn osv...de styrer jeg unna. Som regel snakker de om seg selv og sine egne egenskaper eller de bruker deg som trøst.

Små hvite løgner trenger ikke å være av stor betydning, jeg kan selv pynte på detaljene fordi jeg ønsker ikke utlevere fortiden min 100% og jeg vil ikke vite alt hva min evt. partner har gjort i sitt tidligere liv.

Men, jeg er avhengig av å kunne ha tillit til at personen er den han utgir seg for å være, og at nåværende situasjon/status i livet er riktig.

Så kan jeg velge utfra det om jeg ønsker å involvere meg eller ei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783236
Del på andre sider

Om du gjør det, hvem skal ta deg på det?????

Du trenger ikke engang å fortelle ham hva du vet...eller hur? Ikke gjør det mer komplisert enn det trenger å være. S

piller det noen rolle om du forteller ham hva du vet? Forandrer det ditt endelige valg?

Hvis du finner noe som bekrefter din mistanke, så er ikke dette noe å satse på uansett.

Neida, jeg kommer nok ikke til å fortelle han hvorfor jeg evt går ut av forholdet, og om jeg forteller hvorfor sier jeg ikke hvordan jeg fant ut av det...Men er bare bekymret for at han kan se at noen har vært inne på mailen hans på noe slags måte...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783255
Del på andre sider

Gjest jeg ville sjekket

Neida, jeg kommer nok ikke til å fortelle han hvorfor jeg evt går ut av forholdet, og om jeg forteller hvorfor sier jeg ikke hvordan jeg fant ut av det...Men er bare bekymret for at han kan se at noen har vært inne på mailen hans på noe slags måte...

Nei, det kan han ikke.

De fleste mailsystem idag har et valg hvor du kan merke mailen som ulest...i tilfelle du åpner en ny mail..

Og om så var tilfelle, så ville det ikke fått noen konsekvenser annet et han ville blitt forbannet på deg.

Mulig lovverket forbyr det, men i praksis får det ingen konsekvenser. Hvis han ville anmeldt deg...ja da har du iallefall fått bekreftet at dette vil du ikke ha noe med å gjøre, men det ville fortsatt ikke hatt noen konsekvenser for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783259
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hvis du sjekker mailen hans og ikke finner noe - hva da?

Vil du da stole på ham og ligge unna mail, SMS og lommene hans fremover? eller tenker du da bare at han sikkert er utro, bare at du ikke har funnet bevis for det enda?

Jeg tror dette forholdet er dødsdømt uansett om du finner noe eller ikke, fordi du har mistet tilliten til ham. Ikke senk deg ned på det nivået at du begynner å snoke i hans privatliv, gjør det heller slutt med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783292
Del på andre sider

Annonse

Gjest gråpusen

Hvorfor har du mistanke om at han holder noe hemmelig for deg? Hva vil du gjøre hvis du finner ut at han er utro, og hva mener du er utroskap?

Det å maile med noen er ikke utroskap i mine øyne.

Hvis jeg hadde tenkt som deg hadde jeg hatt problemer med å la være å lese emailen hans, men jeg hadde da også hatt problemer med å fortsette forholdet. Synes du skal tenke deg godt om på alle mulige måter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2783302
Del på andre sider

srp1365380487

Dårlig magefølelse....styr unna. Jeg har sjekket noen mailer i mitt liv, og min erfaring er: dersom magefølelsen din forteller deg at han faktisk skjuler noe, så har du som oftest rett. Dersom han veit at du vil sjekke, kommer du til å finne en helt tom innboks!

Ikke kast bort tida med en mann som trenger hemmeligheter. I et eksteskap skal man kunne bruke hverandres pc uten å få panikk. Min samboer kan når som helst få lov å lese smsene mine, for jeg har ikke noe å skjule. Din skjuler det jo når han faktisk sitter med mailene sine - da er det jo noe der. Kanskje gambling, nettsjekking, det kan være masse ting som gjør at du ikke burde involvere deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332270-sjekke-mail/#findComment-2785337
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...