Gå til innhold

Ødelagt tarm etter cancer

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen Bekymret Datter

Min mor fikk diagnosen kreft i livmorhalsen for 8 år siden. Hun ble operert, fikk strålebehandling og cellegift. Etter dette har hun vært kreftfri, men et annet problem oppstod. Ifm strålebehandlingen ble tarmen ganske svidd, og hun har etter dette hatt problemer med kronisk diarè. Hun veier under 50kg nå, og er 62 år. Hun lever isolert pga at hun må på toalett i tide og utide.

Er det noen som har erfaring med dette? Hun er ellers i fysisk god form. Ang mat, så unngår hun melkeprodukter, da disse gjør situasjonen 100% værre.

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332336-%C3%B8delagt-tarm-etter-cancer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Har hun prøvd stoppende midler? Som imodium? Dette kan fåes på blåresept siden problemet er kronisk.

Jeg har diare så og si hele tiden og må medisineres, men jeg kan lite om akkurat denne årsaken til diare. Jeg ville bedt om henvisning til gastromedisiner som kan finne løsninger som kanskje kan hjelpe?

Gjest Hilsen Bekymret Datter

[quote name=Shira :o)' timestamp='1248793517' post='4184472]

Har hun prøvd stoppende midler? Som imodium? Dette kan fåes på blåresept siden problemet er kronisk.

Jeg har diare så og si hele tiden og må medisineres, men jeg kan lite om akkurat denne årsaken til diare. Jeg ville bedt om henvisning til gastromedisiner som kan finne løsninger som kanskje kan hjelpe?

Takk for svar!

Ja, hun har en viss effekt av imodium faktisk, men visste ikke at disse kunne fås på blå resept?

Hun skal til kontroll igjen i august, synes det er rart at ikke sykehus eller fastlege henviser henne til spesialist..!?

Men takk for at du tok deg tid til å svare, det betyr veldig mye for meg!!

Gjest Shira :o)

Takk for svar!

Ja, hun har en viss effekt av imodium faktisk, men visste ikke at disse kunne fås på blå resept?

Hun skal til kontroll igjen i august, synes det er rart at ikke sykehus eller fastlege henviser henne til spesialist..!?

Men takk for at du tok deg tid til å svare, det betyr veldig mye for meg!!

Jeg har imodium på blåresept, dette tar jeg daglig. Jeg hadde ikke kommet meg ut av huset hvis ikke, så gastromedisinerer sier at jeg skal bruke den.

Siden hun har gjennomgått så mye, så synes jeg at hun bør ta kontakt med sykehuset, og få skikkelig behandling/utredning av kyndig lege. Hun skal jo ikke være bundet til hjemmet, når det kanskje finnes hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...