Gå til innhold

Ruptur ved fødsel, bør unngå to tette?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil bli gravid igjen.

Jeg gikk en tredjegrads ruptur ved forrige fødsel. Jeg har egentlig lyst å få barna relativt tett (1½-2 års avstand), men lurer på om jeg bør vente litt lenger med tanke på rupturen? Er det større fare for at det samme skjer igjen hvis vi ikke venter så lenge?

Fortsetter under...

Gjest Vil bli gravid igjen.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248898109' post='4184918]

Hva med å vurdere å få keisersnitt? Det er ikke småtterier du har gjennomgått, skjønner jeg.

Min venninne gjennomgikk det samme, både ved første og andre fødsel. Hun sliter med arrdannelsen.

Hei, og takk for svar.

Jeg har lyst til å unngå keisersnitt så langt det lar seg gjøre, og gynekologen på sykehuset sier det er opp til meg. Jeg har ingen problemer med arrdannelsen. Har litt stressinkontinens (f.eks. hvis jeg nyser), men håper det vil bli helt bra igjen med fortsatte knipeøvelser. Det er akkurat dette jeg er redd for at evt skal bli verre ved en ny fødsel, så derfor jeg gjerne ville høre andres erfaringer.

Hei, og takk for svar.

Jeg har lyst til å unngå keisersnitt så langt det lar seg gjøre, og gynekologen på sykehuset sier det er opp til meg. Jeg har ingen problemer med arrdannelsen. Har litt stressinkontinens (f.eks. hvis jeg nyser), men håper det vil bli helt bra igjen med fortsatte knipeøvelser. Det er akkurat dette jeg er redd for at evt skal bli verre ved en ny fødsel, så derfor jeg gjerne ville høre andres erfaringer.

Ingenting i ditt underliv blir bedre av en evt ny ruptur. Sannsynligheten for at neste fødsel skal gå bedre ihht revne, enn den føste, er knapt nok til stede. Jeg ville ikke utsatt meg for det.

Selv har jeg tre fødsler på samvittigheten, og slapp fra det med et par skjønnhets-sting... Jeg unner ingen å gå gjennom totalruptur og dertil hørende komplikasjoner. Noen blir desverre aldri som før etter slike opplevelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...