Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 26. Har de siste dagene hatt magesmerter og følt meg uvel, spesielt på natta. Trodde først det var fordøyelsen, men har fått den i gang igjen mens smertene og kvalmen fremdeles er der. Har bare for noen dager siden fått målt blodtrykk og urin, det var normalt. Så da kan jeg vel utelukke svangerskapsforgiftning? Noen som har erfaring med dette og vet hva det skyldes? blir litt bekymret når det har vart nå i 5-6 dager.. Våkner flere ganger om natten av smertene og kvalmen. Smertene sitter mest øverst i magen. Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332419-magesmerter-og-kvalme-i-uke-26/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde bedt om en akutttime hos legen hvis jeg var deg! Ikke fordi jeg syns det høres veldig alvorlig ut, men fordi du er bekymret. Man kan tillate seg å være litt engstelig når man er gravid!

Ellers tenkte jeg på magekatarr når jeg leste symptomene dine. Hvis det er det kan det lett behandles...

Det kan være mye magesyre. har du halsbrann og sure oppstøt også? Jeg er ikke gravid, men kan få smerter øverst i magen.. nesten sånn sultfølelse, bare vondere og/eller stikkinger + halsbrann. hjelper med syredempende. Levde nesten av gaviscon da jeg var gravid pga. sterke plager med halsbrann. Blir også kvalm når jeg ahr mye syre i magen, og kan "hilse på" enkelse matsorter som f.eks paprika.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...