Gjest problem58 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 jeg har i flere år hatt problem med å få utløsning,for egen hånd og ved samleie.jeg får ereksjon men ikke utløsning,kan d være nerver som er årsaken eller noe annet.det er liksom ikke full følelse i penis,kjenner litt i starten av samleiet men d går fort over.har problem med prolaps i nakke og rygg,kan d være att nærver er skadet slik at det ikke er følelse i penis. finnes d noe som kan hjelpe mot dette,kanskje øke følelsen i penis,kremer eller oljer eller noe annet,ereksjon er kraftig.må være virke godt for problemet er stort,begynner å gå utover humøret og mer.har snakket med lege og sexolog men lite hjelp å få der så jeg vil ikke ha svar at jeg må oppsøke dem d må da finnes noe som hjelper mot dette samme hva d er så vil jeg vite det.jeg er 58 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332508-f%C3%A5r-ikke-utl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Skader i ryggmargen, særlig i de nederste ryggvirvlene, kan påvirke nervebanene - også de som går til og fra kjønnet. Det bør utredes av nevrolog. Andre medisinske årsaker kan være at du har noe som kalles retrograd ejakulasjon, det vil si at sæden går opp i urinblæra. Du bør dessuten sjekke prostata og at den er i fin form. Det bør menn, særlig de som er eldre enn 50, uansett sjekke jevnlig hos fastlegen sin. Den vanligste årsaken jeg finner når jeg spør menn som har lignenede problem med ejakulasjon, er at de i årevis har hatt et onanimønster som er så kraftig at det går ut over følsomheten. Etter som årene går, skal det enda mer til av fysisk stimulering og det kan bli vanskelig for de menn som i utgangspunktet tar svært kraftig i. Kjenner du deg igjen, prøv å legge om onanimønsteret ditt, ved for eksempel å skifte hand og være løsere på lanken, selv om det i en periode gjør at du absolutt ikke går av. En annen mulig fysisk årsak er at du strammer bekkenbunnsmusklene like før du går av og at disse blir stående i spenn mens du prøver å komme. Dessverre er det slik at du låser orgasmerefleksen når musklene har låst seg eller er svært stramme. Det er jo nettopp disse musklene som pumper når orgasmen inntrer. Når musklene er svært stramme, får ikke den fysiske delen av orgasmen satt igang. Jeg har også hjulpet menn til å få atskillig mer merkbare orgasmer ved å lære dem å trene disse musklene. Når musklene er svake kjennes knapt orgasmen. Når musklene har kraft og spenst, kjennes orgasmene mye sterkere både mentalt og fysisk. Og det kan gi bedre sexliv Kremer eller oljer vil neppe hjelpe. Det finnes i hvert fall ikke noe som gir økt følsomhet. Påfører du noe vil det sannsynligvis gjøre følsomheten enda mindre, siden friksjonen da vil forsvinne mer både under samleie og onani. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/332508-f%C3%A5r-ikke-utl%C3%B8sning/#findComment-2789047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.