Gjest bols Skrevet 13. august 2001 Skrevet 13. august 2001 Hei! Jeg er 27år og har gått på Trinordiol siden jeg var 20, uten pauser. Min samboer og jeg planlegger å få barn, men ikke enda. Mitt spørsmål er: Hvor lenge kan man egentlig gå på p-piller? Når bør man slutte hvis man vil bli gravid? Kan det ta ekstra lang tid pga langvarig bruk?? Råd mottas med takk!! B 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. august 2001 Skrevet 15. august 2001 Det er ingen grenser for hvor lenge man kan gå på p-pille, men husk at allerede fra 30 år reduseres mulighet for å bli gravid. Man kan få eggløsning 2-4 uker etter siste pille. Problemet er at det kan være skjedd mye med din kropp mens du brukte p-pille (hormonforstyrrelser) , og det ville man ikke oppdage da p-pillen uansett vil gi deg regelmessige blødninger. Hvis de tar langt tid er det ikke p-pillens skyld, men din egen kropp. Du får selv velge når du vil slutte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.